Art books?

Dr Blue

Veteran
Joined
19 Jun 2020
Messages
67
Hej!

För ett tag sen skaffade jag Simon Stålhagens illustrerade böcker och The art of Deus Ex Universe. Jag skulle gärna ha fler såna böcker, gärna kopplade till spel eller fantastik? Dvs böcker med snygga bilder och text till, antingen nån liten historia, fakta om världen eller info om arbetet och designen.

Jag har spanat in mig på The world of the Witcher, book of adria: a diablo bestiary och A middle earth traveller sketches from bag end to mordor - john howe.
Jag tänkte köpa art booken till Mass Effect spelen men såg att den skulle komma i en extended edition nästa år så väntar på den.

Var också sugen på Zelda: art and artifcts men det verkar bara vara bilder, jag vill ju ha lite mer info om världen eller tecknares tankar.

Har ni några tips på liknande böcker?
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
The art of Paul Bonner skulle kanske vara intressant. Texterna följer iofs inte bilderna på det sättet, utan handlar mer om Paul Bonner själv och hans jobb med dem. Men det är väldigt snygga bilder.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost

Fast det är nog bara bilder i den, även om det är fina bilder.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost

Fina bilder och rolig text. Kanske ett litet annat område än du tänkt dig, men fantastik javisst. :)
 
Top