NYHET Ars Magica i ny(gammal) utgåva

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Atlas games har idag annonserat att de arbetar på Ars Magica 5th Edition Definitive. Det handlar om en uppdaterad och mer omfattande version av den senaste utgåvan. Så vissa kommer väl att kalla den 5,5. Den ska komma på en sparkstart i höst, 20 år efter femte utgåvan kom ut.

Alla supplement till femte utgåvan ska bli tillgängliga som eböcker samt mjukpärm i POD.

Länken går alltså till Atlas games hemsida där den hugade kan skriva upp sig på ett nyhetsbrev.
 

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
Joined
16 May 2014
Messages
192
Location
Stockholm
So a deluxe print edition of the core book for the collectors and all supplements as print on demand. Sounds smart. It will keep the supplements available for drip selling over many years without need to pay for storage. Plus an updated core book will create hype for a possible new audience.

Will keep the game alive with low financial risk and without pushing the existing community away.
 

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
Joined
16 May 2014
Messages
192
Location
Stockholm
More reflections about Ars Magica in today's post on Thoughtful Dane:


(thanks for bringing Atlas Games' announcement to my attention, Skarpskytten)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
More reflections about Ars Magica in today's post on Thoughtful Dane:


(thanks for bringing Atlas Games' announcement to my attention, Skarpskytten)
Och tack för din bloggpost, superintressant.

Jag har bara kört en kortare kampanj i ArsM, tyvärr, det är ett spel jag tycker är fantastiskt i teorin, men det är också idag lite för komplext för min smak.

I could wish for updated chapters on sagas and stories with stronger guidance on how to create the Ars Magica experience at the table.
Jag kan bara säga att jag håller med om detta. Att förstå hur man ska spela spelet var det svåraste. Det är så klart en mycket vanlig svaghet i tradd-spel.
 
Top