Nekromanti Army Painter

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Jag har målat för många Ultramarines. Jag kräks på att basecoata Ultramarine blue, men känner ändå att jag behövde lite tillskott till armén (behöver wounds till min devastator squad) så jag gick och köpte en sprayburk med army painters Navy Blue och vips! Tog två minuter, ungefär.

Rekommenderas starkt.
 

Attachments

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,900
Location
Nordnordost
Fyller den rollen som bas också? Så det bara är att spreja, dutta lite färg på bössan och axelskydden och sen är man klar?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
wilper said:
Fyller den rollen som bas också? Så det bara är att spreja, dutta lite färg på bössan och axelskydden och sen är man klar?
Yes! Primer och basecoat i ett!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,862
Location
Stockholm
Eva Florén said:
[…] nästa fråga blir givetvis om den finns som helmatt?
<div>
</div> <div>Den ser inte särskilt blank ut på tillverkarens egna bilder: </div> <div>
</div> <div>
</div>
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Onekligen inte, men däremot på Vitulvs bild ser den väldigt blank ut. Nåväl, tål väl i alla fall att testa som en smidig grundfärg (om jag nu inte får något annat tips) på tennfigurer. Är rädd att mina figurer aldrig blir målade om jag inte hittar en smidig grundfärg... det e så dötrist att måla grund för "hand". :gremfrown:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Eva Florén said:
Onekligen inte, men däremot på Vitulvs bild ser den väldigt blank ut. Nåväl, tål väl i alla fall att testa som en smidig grundfärg (om jag nu inte får något annat tips) på tennfigurer. Är rädd att mina figurer aldrig blir målade om jag inte hittar en smidig grundfärg... det e så dötrist att måla grund för "hand". :gremfrown:
Färgen är halvmatt, ungefär som GW:s primers, men inte lika matt som Vallejos (som är supermatt). På bilderna ser den blank ut eftersom jag var ivrig och inte lät gubbarna torka.
 
Top