Nekromanti Arkiveringsplikt och gamla rollspelstidningar

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Hej! För länge sedan gick jag till universitetsbiblioteket i Lund och beställde ut ett par gamla nummer av Fenix. Man fick sitta i en läsesal och läsa i tidningarna, men det gick att få ut förvånansvärt mycket grejer där. Tänkte nämna det här som ett tips men även kolla om någon annan har provat det här? Kan vara bra om man vill kolla på gamla saker och sånt som har med hobbyn att göra.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Jag har för mig att jag beställde fram Drakar och Demoner 1982 på LUB en gång innan Riots gjorde sin kända kulturgärning. Jag har även sett en Sinkadus i en utställningsmonter på LUB. Det finns några i personalen som ser misstänkt ut som rollspelare ...

LundUB, UppsalaUB och KB har i teorin ALLT svenskt tryck. Det är bara att gå dit, skaffa lånekort och beställa fram. (KB har sovjetisk service och idiotiska regler, så om man kan välja är LUB att föredra).
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Skarpskytten;n184960 said:
(KB har sovjetisk service och idiotiska regler, som kan man välja är LUB att föredra).
Jag har de facto en lina på KB, med påverkansmakt och rollspelsintresse. Smidigt som smör på silikonbädd.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Jimmy;n184969 said:
Jag har de facto en lina på KB, med påverkansmakt och rollspelsintresse. Smidigt som smör på silikonbädd.
Kul. Ser du till att de håller koll på alla fanzine?

Och jag talade alltså inte om deras samlingar. De är ju fantastiska, oöverträffade, åtråvärda. Jag hade gärna bott inne på KB.
 
Top