Nekromanti Arketyper i KULT: Divinity Lost som Filmkaraktärer

Basilides

Veteran
Joined
18 Sep 2018
Messages
42
Jag och mitt sällskap av rollspelare gick en kväll igenom varje arketyp i KULT: Divinity Lost och diskuterade vilken roll den hade haft i olika filmer. Det blev en lång lista! Så jag och min vapendragare satte samman den här: https://kultrpg428229752.wordpress.com/2018/11/05/the-archetypes-the-movies/

Hoppas den ska vara till inspiration och nöje! Detta är såklart endast våra tankar! Skulle vara kul att höra om det är nån roll som ni inte håller med om under den specifika arketypen eller någon som vi saknat och verkligen MÅSTE ha med?

 

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag har kommit fram till att jag är personen som är villig att posta det här klippet :p https://m.youtube.com/watch?v=zFuMpYTyRjw



Annars är väll den klassiska KULT Broken karaktären Colonel Pyat och den klassiska hög nivå KULT karaktären är Jerry Cornelius. Men nu går jag kanske för mycket till källmaterialet.
 

Basilides

Veteran
Joined
18 Sep 2018
Messages
42
God45;n299063 said:
Annars är väll den klassiska KULT Broken karaktären Colonel Pyat och den klassiska hög nivå KULT karaktären är Jerry Cornelius. Men nu går jag kanske för mycket till källmaterialet.
Angel Summoner är ju bevisligen en Enlightened Archetype och BMX-bandit en sleeper. Ingen av dem passar således in i min lista! Men annars så!

Har inte någon bra koll på Morcooks universum och karaktärer. Läste Elricböckerna (den svenska Äventyrsspel-översättningen) men det var länge sedan.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Does some of them feel completely wrong in their category?

Tja... Just att sätta Lorraine Broughten som Agent kan få en att tro att arketypen är väldigt action-orienterad, samtidigt som de andra alternativen är mer åt "agent-tänka" hållet. Rent "sätt ut dina stats här" ser jag väldigt få likheter mellan hur Clarice Sterlings karaktärsblad skulle se ut jämfört med Lorraine Broughtens.

Grymt fet annars. Kommer lätt använda den här nästa gång vi sätter upp Kult.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Grymt coolt och inspirerande. :)

Gällande Agenten så var det en del back and forth mellan mig och Robin när den skapades. Robin ville ha mer Smiley och jag ville ha Jason Bourne. Och då både Detektiven och Ronin redan finns så gjorde vi så att Agenten kan vara både Smiley och Bourne genom hur dragen togs fram - draget "Field Agent" är ett riktigt badass stridsdrag som stödjer karaktärer nära Bourne, eller Lorraine Broughton.
 

Basilides

Veteran
Joined
18 Sep 2018
Messages
42
Kul att det gillas! När det gick försökte vi komma på så vitt skilda varianter på Arketyperna. Och som Marco säger så är Agenten rätt så bred beroende på vilka Advantages man väljer.
 
Top