NYHET Arkand och Magiboken till DoD på KS 3 juni

Ja, det känns som det tappade fart där - samma bedömning här. Det är just nu färre backare, men högre genomsnittliga pledges än initiala DB KS.
Alla kickstarters tappar fart efter de två första dagarna, så inga konstigheter där. :) Men vårs interna gissningar ligger också mellan 6,5 och 7, vilket vore fantastiskt och den bästa kickstarter vi nånsin gjort för en expansion efter Moria.

Alla kickstarters tappar fart efter de två första dagarna, så inga konstigheter där. :) Men vårs interna gissningar ligger också mellan 6,5 och 7, vilket vore fantastiskt och den bästa kickstarter vi nånsin gjort för en expansion efter Moria.

Ja, vi glömmer ju att det är en expansion. Så det är bra input. Jag tror dock fortfarande inte kunnat få in mer med lite mer expansiva stretch goals.

Dvs, med spelets tillväxt tror jag det skulle finnas en chans klå original-KS med råge.

Vilken tur att diskussionen här fick mig att gå och kolla lite i KS:en över "nytillkommna till DoD/DB"...och upptäckte att jag valt fel pledgenivå..... jag håll på att få hem en tredje core box..... Men nu är det justerat till båda + karta + extra VTTs (så slutsumman blev ännu högre)... min plånbok tar stryk.. men men..det kanske är bra för själen eller ngt ;)

Vilken tur att diskussionen här fick mig att gå och kolla lite i KS:en över "nytillkommna till DoD/DB"...och upptäckte att jag valt fel pledgenivå..... jag håll på att få hem en tredje core box..... Men nu är det justerat till båda + karta + extra VTTs (så slutsumman blev ännu högre)... min plånbok tar stryk.. men men..det kanske är bra för själen eller ngt ;)
Jag överväger Foundry-modulerna, men eftersom vi mest spelar F2F kanske jag väntar och ser om det blir aktuellt med digitalt spel. Så än så länge är det böckerna i standardutförandet och tygkartan.

Illusionism och Harmonism är två som jag mest peppar. Dels för att det är en grej vi verkligen ville ha med i Ereb Altor och för det fins spelare i mina spelgrupper som gärna djupdyker i dessa.

Jag är lite stressad över att jag inte får en kampanj eller äventyr. Finns väl ingen vettig människa över 35 som orkar sitta och göra egna äventyr längre (hör jag ordet äventyrsfrö spyr jag 😆) Ge mig en kampanj att spela i staden dammit!

(

Back