Nekromanti ARK - det första officiella äventyret

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
"Hur fasen kan man släppa ett officiellt äventyr till ett spel som inte är utgivet ännu?"

Frågan är berättigad och om jag vore den busiga typen skulle jag påpeka att jag visst läste ett Phobia-äventyr i Codex... 'Nuff said. :gremwink:

Nä, allvarligt talat så tycker jag att det fungerar ganska bra som såväl förhandstitt som färdigt material när väl ARK landar i stugorna.

"Den förlorade sonen" återfinns i Drakens Tand #8 och är komplett med bilder och kartor och gosiga vinkar om ARK-världen i allmänhet och skeppet ARK II i synnerhet.

Och ja just det, jag lovar att uppdatera ARK:s hemsida inom kort. Det blir bilder, det blir lite flufftext och framför allt så blir det lanseringsplan! Det ni.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
Det blir bilder, det blir lite flufftext och framför allt så blir det lanseringsplan!
Lanseringsplanen är den bit jag ser fram emot mest! Har ni kommit så långt med Ark att ni vågar sätta ett datum på det?

/tobias
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
om jag vore den busiga typen skulle jag påpeka att jag visst läste ett Phobia-äventyr i Codex...
Men Phobia ska ju släppas på Gothcon! :gremgrin:

(För övrigt tycker jag att det är en bra idé att släppa äventyr till spel som inte finns än, men man löper en viss risk om inte äventyret fångar spelets stämning på rätt sätt, eftersom folk inte har någon regelbok att gå efter. Saga-äventyren i Fenix har till exempel gjort mig totalt avtänd på spelet, eftersom de bara andas blek och menlös standardfantasy (men just den diskussionen har förts tidigare, så den behöver vi inte ta upp igen)).


/Dimfrost
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Jajamen!

Det vi velar med är väl egentligen hur långt vi vill komma med:

1. Första tillbehöret.
2. Nätmaterial.
3. Kringprodukter...
 
Top