Nekromanti Argumentation om WoD

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Jag ska fatta mej kort p.g.a. brist på tid.
Magnus (som är den andra spelledaren i vår grupp) hävdar att om man kan Kung-Fu (merit) bra så är det så att om man slår någon med Brawl, så är det Brawl+Strength+ATHLETICS. Jag sa att han har fel, men han hävdar att han har rätt, att han har läst det nånstans i regelboken. Jag frågar nu er, vem har rätt? Jag eller han?

//Emil Nises

(PS. hoppas att jag har rätt, jag satsade 50 spänn på att han har fel :gremtongue: DS.)
 

Fjoffe

Veteran
Joined
1 Apr 2002
Messages
51
Location
Uppsala
Att Brawl+Strength ska användas är rätt (eftersom fighting style-merits är baserade på Brawl). Men man ska enligt reglerna aldrig kombinera två stycken skills i ett tärningsslag. Det står på sidan 122 under rubriken "Qualifiers". Så min röst går på att han har fel.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Du har rätt.

Om det nu vore så så skulle det nämnts i själva meritbeskrivningen tillsammans med alla andra förmågor man får. Dessutom skulle det göra Kung Fu överdrivet bra.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Dessutom skulle det göra Kung Fu överdrivet bra.
Precis! Det var det jag sa till honom men han sa att han hade läst det nånstans och sedan började vi satsa pengar :gremtongue:

Wohoo!!! Jag är 50 :- rikare :gremtongue:

//Emil Nises, ska dra till Lettland halv 11 idag, kommer tillbaka på tisdag kväll...
 
Top