Nekromanti Are you ready to get chipped?

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Först och främst; läs!

Vad tycker ni? Finns sådant i Neotech? I vilken utsträckning? Vilka får sådant, om inte alla? I vilka länder används de?
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
ifall man läser hardware så finner man att de som har dyrare sjukhus försäkringar ofta har dylika saker, inte så konstigt kanske? dom vanliga enheterna har ingetting som känner av personens hälsa utan man får trycka på en liten knapp för att larma, men det finns kort som går att koppla till biomonitor och såan cybertech. alla enheterna innehåller en spårsignals sändare.... jag tror att dom heter Em-Code-Unit eller något åt det hållet. :C) hardware är bäst. hm, jag skulle nog kunna tänka mig att det finns kort som håller kåll på personens hälsa utan cybertech, lite smarta kläder kanske?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Det nämns bland annat i Hardware att Em-code-unit finns i telefoner. Men givetvis så kan dessa installeras i fler föremål, som kläder eller ens kombikort.

/RipperDoc
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
lite fult att de skrev det så väldigt objektivt.. en massa mer eller mindre tomma hot om att vi skulle tappa vår makt över oss själva... visst, kanske om andra auktoriteter använder chippen för att veta vart folk är.. men inte annars :gremtongue:

en sak.. varför ha det INNUTI kroppen när man kan ha det UTANFÖR kroppen?? massa mindre krångel. samma sak med cybertech :gremtongue:
 
Top