Nekromanti Aralion's svåra val!

Joined
28 Feb 2003
Messages
105
Location
The Middle of nowhere
Min rollperson Cavalles Aralion Ravathon står inför hans livs svåraste ögonblick....
Jargien står inför undergången, och min rollperson som blivit adlad av själva Kejsar Jargus av Jargien försvarar honom. Han har varit med om att rädda HONOM en gång och det gjorde honom till Cavalles dubbad av Emperator, och det är snoffsigt värre, MEN om Jargien faller så kommer säkerligen min Aralion att gå under med det. Men han har faktiskt en kvinna att leva för, hans älskade Dioli, en kvinna från det forna och sedan länge glömda och undergångna riket Colonien, Aralion väckte denna vackra kvinna ur en magisk sömn genom en kyss :gremsmile:
Och sedan den dagen har DE två varit förälskade i varandra! :gremsmile:

Aralion lämnade sitt gamla "tråkiga" liv bakom sig då han fann Dioli. Han var nämnligen en man som ALDRIG kunde säga nej åt en vacker kvinna att gå upp och utöva vuxengympa med. Detta föranledde till att han nu är far till två stycken människor, välskapta som Aralion själv, en Thismalv som Aralion är på hela 2,10 cm....=) 98 kg tung, och väääldigt stark :gremsmile:
Han hanterar Carwelan-svärd (två stycken), med en sådan graciös svung att han har uppnått titeln: "Svärdsmästare av Emorian Kiri", och han är en sådan också. Fienderna ser en krigare/riddare som dom tänker: "åjj, han är npg en riktig tuffing", och de fick ju rätt, Aralion svingar sina svärd som en gud enligt säkra källor i rollspelet :gremsmile:
Och han har ju också Daak vid sin sida, vilket gör det hela mycket enklare :gremsmile:
Han har skådat ljuset, han räddade Kejsaren, och fick se Daak's ljus, och sedan månader efter såg han St Conner :gremsmile:
Och han lyckades dräpas hans ärkefiende Faktorat Balamor, en man som sade sig vara en bra man, men som sålt sin själ till de onda och blivit enormt kraftfull genom detta. Han dräptes, men en av mina vänner sedan lång tid följde med honom i det hela för alltid.
Och Aralion kunde inte göra annat än beskåda denna händelse. *Suck*, och det var inte första vännen som han förlorat. Men så är livet för den mycket värdsvane Ravathon Aralion.... Hans bästa vän Isanel Nemon dräptes av Balamor, och det gjorde att Aralion såg rött, och då han fick ett tillfälle att dräpa Balamor så gjorde han givetvis detta, ur striden kom han men väldigt sårad. :gremlaugh:
Men Jargien's hjälte Aralion Ravathon strävar vidare på nya äventyr! :gremsmile:
Han har för er som spelar detta rollspel blivit enormt känd genom att göra alla stordåd han gjort, inte bara för Kejsaren, utan han har gjort en massa, massa uppdrag före Jargien-uppdragen (3 st).....

//Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien :gremsmile:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Oj då!

"en Thismalv som Aralion är på hela 2,10 cm....=) 98 kg tung"

Oj då! 2 cm och 98 kg?! :gremsmirk:
 

Serek Mörke

Veteran
Joined
26 Dec 2002
Messages
54
Re: Ett väldigt hårt slag i huvudet?

"en Thismalv som Aralion är på hela 2,10 cm....=) 98 kg tung"

Oj då! 2 cm och 98 kg?!
En filmatisering av Aralions äventyr skulle således kräva en rollinsats av Mel Gibson. :gremwink:
 

Jerry Sköld

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
70
Re: Ett väldigt hårt slag i huvudet?

...för att han skulle ljuga om historien, skria om frihet och ensam rädda helw Jargiska kejsardömet? (Och att döma av hans aktuella projekt, spela in alltihop på antik arameiska...)
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Ett väldigt hårt slag i huvudet? [OT]

Jag tror han menar proportionerna på gubben.. :gremwink:
 

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
er världen med den sRe: Aralion's svåra val!

varför tar du inte bara över världen med den super gubben och ärhan inte lite gammal ifall han har två barn. bränn papperna och var inte så nostalgisk. gå hem och lägg dig
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Öh...Jeah right! :gremshocked: Skulle inte din alv ha blivit upphängd på krokar på Davals murar och låtits ruttna för att denne blonde och uppnosige alv har mage att utropa sig själv till Jargiens kejsare. Avrättad pga icke jargisk aktivitet...

Den här historien hör hemma i någon halvsunkig fantasy roman. Skriv en sån stället...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Öh...Jeah right! Skulle inte din alv ha blivit upphängd på krokar på Davals murar och låtits ruttna för att denne blonde och uppnosige alv har mage att utropa sig själv till Jargiens kejsare. Avrättad pga icke jargisk aktivitet... "

Nu var det ju inte det han gjorde, alls. Över huvud taget. Eller så.

"Den här historien hör hemma i någon halvsunkig fantasy roman. Skriv en sån stället..."

Jag sörjer det faktum att Rollspel.nu inte tillåter personangrepp (som ditt, till exempel). Då hade jag påpekat hur fenomenalt idiotiskt det är att racka ned på någons krönika när man inte ens förstår den.

Nu är detta lyckligtvis otillåtet, så jag håller mig lugn.

//Björn, helylle
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Ehrm...

Vilken konstruktiv och trevlig respons du ger, då. Aralion blir säkert upplyft av sådana svar, och tycker att detta är en plats där han blir trevligt bemött. (Inte).
Du kanske kan tänka dig för innan du är otrevlig här på forumet nästa gång?

Betrakta detta som en varning.

- Ymir, admin
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Ehrm igen...

Du borde nog också ta detta inlägg i beaktning. Jag tror knappast Aralion skrev ett långt inlägg om en rollperson han tycker om för att få sådan respons.

- Ymir, admin
 

Jokimmolator

Veteran
Joined
15 Feb 2002
Messages
116
Location
Skellefteå
Vad var det där då? Förklaringen:

Men hörnu Aralion! I egenskap av din (allsmäktiga) spelledare kräver jag att du ber om ursäkt för en dylik ohygglig smörhistoria till inlägg, utan ens en frågeställning!

Det är nämligen så, måste jag säga till alla stackars forumläsare som inte är med i vårt rollspel, att visserligen är det en episk kampanj men nu är det så att en viss Aralion-spelare har en benägenhet att göra alla sinna rollpersoner till det bländande ljusets heroiska förkämpar och till spetsörade underbarn vackrare än Salomos tusen fruar tillsammans, så man kan lugnt säga att ovanstående historia är MINST SAGT överdrivet sliskifierad. Och det är ingen åsikt, det är faktum, kan jag som Aralions spelledare tryggt mena.

Angående rubriken, "Aralions svåra val", så glömdes den frågeställningen som hör till den helt bort, ju! Även om det inte var Aralions avsikt att berätta den så får ni höra den nu, det kan vara roligt att höra hur ni skulle ha valt i den situationen, långt in i den episka kampanjen:

Rollpersonernas gäng, en för tillfället sexhövdad skara, har just återkommit från östra Jargien där de med hjälp av såväl hjältemod som lite tur har eliminerat ett av de hot som hotar Jargien, nämligen en urgammal jätte skapad av urgamla ruttenheter. Två av fyra Rollpersoner (varav en av de två är Aralion) är hårt Daaktroende, och alla har de återkommit till Daval där de utgick ifrån, men funnit att den heliga staden brinner. Den ohyggliga komplott av demoniska krafter som splittrat landet har även delat Daval och orsakat hungersnöd och upplopp samtidigt som kejsaren försvunnit nånstans i den innersta staden och fyra fraktioner slåss om makten över Daval, men värst av allt är att de "onda" mûhadinerna invaderar och stormar in genom Davals portar mot Jargiens oeniga försvarare. När allt ser som mörkast ut, när halva staden brinner och fronten går intill den förbjudna staden, dyker cirefalierna upp utanför Daval med en väldig armé och skickar en delegation som hälsar att cirefalierna sänts av deras gud Cirza och att cirefalierna vill hjälpa Jargien att återställa allt, men endast på villkoret att Daval-borna för in en Cirza-staty i ett av de finaste Daak-templen och erkänner Cirza som en gudom.

Detta val skulle kunna träffas av de jargiska prästerna eller av Rollpersonerna, men problemet kvarstår. Acceptera hjälpen och troligen rädda Daval till priset av att förneka sin lära om den ende guden? Eller avböja hjälpen och riskera vad cirefalierna då gör? Även om de inte gör något trots att de antytt att de inte blir glada vid "nej", kommer Daval kanske inte att hålla stånd mot de plundrande mûhadinerna...
Hur ska Aralion och hans vänner välja? Vad tycker ni? :gremwink:
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,397
Location
Umeå
Re: Vad var det där då? Förklaringen:

Givetvis kan en sann Daaktroende inte kapitulera för hot från avgudadyrkande patrask (Daaktroendes perspektiv, inget annat). Däremot verkar läget taskigt... Inse att de inte kan vinna denna strid och rädda undan så många religiösa artefakter som möjligt som folket kan samlas runt i kampen mot högen av invaderande barbarer och avfällingar i de egna leden. Beroende på hur självuppoffrande RP är kan de sedan antingen stanna och dö i en heroisk men futil kamp för att rädda den förbjudna staden, alternativt fly med artefakterna och leda (gerilla)kampen för att återupprätta Daaks storhet.

Mvh / Phelan
 

Hamsterbane

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
92
Location
Skeå
*storknar*

Om min rollperson såg det där slisket, min gode Aralion, skulle hon först bli grön i ansiktet och sedan skälla ut honom tills han dog.

Om man har 21 i STY och har 19 i sin unika dubbelcarwelansstridskonst är det inte så konstigt att man blir överdriven, det KONSTIGA vore om vi någonsin fick se lite ödmjukhet från din sida :gremtongue:
 
Top