Nekromanti Aprilskämt

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Okej hur många är det som utsatt någon eller blivit utsatt för ett första aprilskämt idag? Själv är jag så tråkig att jag inte aprilskämtat med någon i år och tydligen är min omgivning lika tråkig för jag har inte heller utsatts för något aprilskämt i år (eller jo kanske men inget jag upptäckt varit ett skämt än), fast än är inte dagen slut.

Sedan vad var det för skämt som ni utsatte eller utsattes för? Vilka är era bästa aprilskämt?

Nu borde jag ju föregå med gått exempel och berätta om något skämt som jag hittat på eller utsatts för under första april (bara för att ingen tror att jag blivit mer förvirrad än vad jag redan är så kan jag nämna att jag inte föddes i år) men alla sådana är så sunkit tråkiga att de inte borde klassas som skämt.

Däremot kan jag berätta om ett spratt som mina vänner spelade mig för ett par år sedan (dock inte första april).

Jag är medlem (var kanske är mer korrekt, vet inte om föreningen lever fortfarande) i en sådan där rollspelsförening som man anmäler till Sverok och så kan man få bidrag och sådana där grejer. Iaf var det mycket snack om 2000 kr som man kunde få i bidrag. En dag kom vännen som var ordförande till gruppen med ett brev från Sverok (som han och en annan i gruppen knåpat ihop själv) där det stod att vi blivit utvalda att husera ett gäng utbytetsrollspelare från Japan under en helg och spela med dem (de kunde engelska var det sagt) och om vi gjorde det skulle vi få de dära 2000 kr. De hade skrivit dit ett namn (påhittat) plus ett telefonnummer (tagit från en annons, ett nummer till ett företag som säljer däck tror jag) som man skulle ringa om man hade frågor. Ja det gick aldrig så långt att någon ringde dit innan alltihopa avslöjades. Det värsta var att allihopa i gruppen gick på det, jag också :gremblush: Vissa i rollspelsgruppen blev till och med besvikna då det visades sig vara en bluff, de hade sett framemot det hela.

Nu har jag bjudit nog på mig själv låt mig nu få höra vad för skämt ni varit med om.

/Jaggernaut
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Jag har varit förberedd idag, så det enda aprilskämt jag ens varit i närheten att gå på var det här:

http://www.little-gamers.com/

Det tog mig på sängen och fick mig att haja till ett ögonblick innan jag insåg vad det var frågan om... vilket känns lite pinsamt såhär i efterhand, för det är ju ett ganska gammalt skämt.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
När jag gick i mellanstadiet träffade jag Oscar, som än idag är min närmaste spelpolare. Vi var helt galna på aprilskämt. Så fort som första april kom så utdelade vi liksom miljoner aprilskämt. Dagen därpå trodde alla att vi hade lugnat ner oss, men tji fick de! För då fortsatte vi med lika många aprilskämt som förut. "Men det var ju igår!" protesterade alla lökansikten. "Nä," sade vi. "Om man bara fick skämta på första april så skulle det ju heta första april, första april, jag kan lura dej vart jag vill, men det heter ju bara april april, jag kan lura dig... osv."

Så alla fick stå ut med miljoner aprilskämt om dagen i hela månaden. När så den sista april var över tänkte alla "äntligen! Nu slipper vi alla lökiga aprilskämt," men tji fick de! För därpå så fortsatte vi lika glatt som tidigare med "maj maj måne, jag kan lura dig till skåne!"-skämt.

Vi var inte så populära de månaderna på året, kan man väl säga.

Jag är personligen inte så förtjust i smarta aprilskämt, utan "titta! en naken kossa!" är den bästa. Ju dummare, obegripligare och barnsligare, desto bättre. Går man på ett smart skämt så behöver man ju inte riktigt skämmas.

/Rising
som hade tänkt skriva "ahaa! april april, på dig, va!?" som svar till en massa <u>vanliga</u> inlägg idag, men det kändes inte så kul i praktiken som det lät i mitt huvud.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har bara dragit ett aprilskämt idag:

En ny tjej flyttade in i min studentkorridor idag, och hon och hennes kompisar satt glatt och diskuterade prostitution i TV-rummet. En sådan där flummtramsig diskussion ni vet, "Men okej, om den var Bert Karlsson.. Skulle du göra det då?"

Så jag gick fram och sa "Ursäkta mig, men min syster är prostituerad.. Jag tar lite illa upp." Dom bara satt där och visste inte vad dom skulle tro, ens när jag började få svårt att hålla mig för att flina. Ha ha!! Mitt bästa någonsin!

Jag gillar också aprilskämten på www.homestarrunner.com, eftersom de är så ambitiösa. Kolla själv! Och så här såg framsidan ut förra året: http://www.homestarrunner.com/underconstruction.html

Förra årets redaktörsforum var förstås en riktig höjdare.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Tja, jag vet inte... Jag tycker inte om april-skämt, men jag tycker nästan värre än de som avslöjar april-skämten för andra. Jag har dock råkat ut för en del roliga även om det bara är småsaker. Mamma har ställt om klockan och sagt att jag var försenad och liknande. Roligast var i vilket fall det idag. Jag vet inte om Feuflux berättat eller avslöjat det än, men i så fall får ni väl sluta läsa nu, för jag vill inte sabba det roliga. Hur som, jag tittar in i vrålan och ser hur Feuflux har skrivit "Från och med söndag kommer d12 publiceras i DNs söndagsbilaga" och jag tänkte "woa, coolt... om det hade varit en annan dag..." Jag gick på det en sekund, kanske två och det var en rätt skön känsla hur lökigt än skämtet var. :gremsmile:
 

Whizzman

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
211
Location
Uppsala
de va typ ett (lr två år sen..) när jag fick reda på att FFXIII (Final Fantasy 13 för icke fanboys) skulle vara i celshading ("tecknad" grafik)... Jag, som just spenderat hela dan åt att kritisera Zelda The Wind Waker för att se barnsligt ut i celshade, fick en rejäl chock och frågade var nånstans de stog...
svaret var ffuniverse (FFcommunity), inom en kvart var jag inne på sidan å kollade om uppgiften stämde... vilket den mycket riktigt gjorrde... enligt ffuniverse... nästa dag var jag återigen in på samma sida för att bekräfta ännu en gång, då stod det att allt var ett enda stort skämt, å jag fatta att självklart måste det ha vart de, FFXI hade jhu inte ens k0ommit ut då... herregud va ja skämdes dan efter..
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Inget bra, men jag körde ett som i alla fall var halvkul idag. Jag skickade ut ett mail till alla på jobbet att en ny funktion hade införts i telefonväxelsystemet: väckning. Bara knappa in #0401#klockslag#.

Jag vet inte hur många som gick på det och sov över långt in på fritiden...
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Själv blåste jag idag min mor, med hjälp av min far, min syster och min mors nuvarande man att min flickvän var gravid och att vi inom sex månaders tid skulle bli föräldrar. Det var jävligt roligt att få blåsa henne, hon trodde så starkt på det. Och som bonus känns det ganska skönt att veta att hon tror på min förmåga som far och är beredd att stötta mig då det är en verklig händelse i framtiden... =)
 

Demnogonis_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
35
Location
Malmö
Jag var inte uppmärksam på att det kunde vara första april i andra länder så jag blev faktiskt lurad igår natt. Det var när No mutant's allowed postade nyheten att Fall Out Van Buren skulle göras klart som Fall Out 4 medan Bethesda ska göra Fall Out 3. Jag blev så glad så jag var sjukt nära att posta i andra forum för att berätta om den glada nyheten. Som tur var kollade jag kommentarerna i forumet först =)
http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=12965


Annars brukar jag vara sjukt på hugget och vara beredd på allt. Min flickvän ringde och väckte mig. Hon försökte lura mig att min lillebror satt i häktet. Men det gick inte, till hennes stora besvikelse. Hon är fortfarande sur sedan jag lurade henne förra året att två av våra närmsta vänner som också är ihop ville testa partnerbyte. :gremgrin:

Annars lurade jag min mamma att kronofogden var här och att jag höll på att vräkas, men att hennes jobbarkompis var på väg upp från Halmstad till Göteborg för att reda ut allting.

Och femton minuter i tolv lurade jag min rumskompis att vår höggravida granne som vi max sagt hej till hade bjudit över henne på sexparty (sånt där man köper sexleksaker) med hennes väninnor.

En hyffsad skörd må jag säga. Första april måste verkligen vara den bästa dagen på hela året!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Prostituerade systrar

[ QUOTE ]
Så jag gick fram och sa "Ursäkta mig, men min syster är prostituerad.. Jag tar lite illa upp." Dom bara satt där och visste inte vad dom skulle tro, ens när jag började få svårt att hålla mig för att flina. Ha ha!! Mitt bästa någonsin!


[/ QUOTE ]
Asså, MIN syster ÄR prostituerad och jag tar JÄVLIGT illa upp av att du skämtade om det. :gremmad:

/Anders (förolämpad)
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
men det heter ju bara april april, jag kan lura dig... osv."
Men hallå? Det heter juh april, april din dumma sill, jag kan lura dig... Osv. Vad vare där för fusk!? :gremwink:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Men hallå? Det heter juh april, april din dumma sill
Jag växte upp i en politisk korrekt tidsålder. Det började med att vi fick inte kalla bollspelet "nigger" för just det ordet, eftersom det var diskriminerande mot den afrikan vi hade i vår klass, och sedan fick vi inte heller säga "din dumma sill" när vi fick en strömming som utbytesstudent i slutet av mellanstadiet.

eller:

så suger jag och hade helt glömt bort den delen.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa, de aprillskämmt som jag kommer ihåg såhär på rak arm är när redaktionen här på wrnu lurade häcken av mig med b. la redaktörsforumet & sådant. De där var faktsitk riktigt skoj ! :gremlaugh:

/ Johan K, som tänkte gå & sova nu..
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Kul att höra. Det var fruktansvärt kul att utföra det skämtet också. Sällan har vi producerat så mycket dravel under en dag... =]
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Haha !

Sällan har vi producerat så mycket dravel under en dag... =]
Haha !!
Jag kan ju nästan tänka mig det ja !! :gremlaugh:
Måste ju vara en ganska skönt känsla att lyckas lura skiten ur oss användare... :gremgrin: :gremwink:

/ Johan K, som ser ett gäng med skadeglada wrnu-redaktörer.. :gremgrin:
 
Top