Nekromanti Appropå Khelataar...

Befuzin

Veteran
Joined
18 Jan 2001
Messages
71
Location
Sundsvall
Något jag aldrig riktigt gillat med Khelataar är hur det med Chockresistans fungerar. Känns lite besvärligt med ytterliga ett tärningsrull i striden helt enkelt. Så jag undrar helt enkelt om det är någon som kommit på några listiga trix för att snabba upp spelet en smula =)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Har aldrig sett CR som ett problem; när man behöver slå den är man väl oftast glad över chansen att slippa lite ajaj...
På rak arm skulle jag väl föreslå att bygga om den till nåt liknande hur den fungerar i Wastelands; där är Chockresistans bara en modifikation (-3 till +2) på skadeslaget. Chock funkar inte riktigt likadant där som i Khelataar, så tyvärr kan man inte lyfta över CR-regeln rakt av.

--
Åke
 

Befuzin

Veteran
Joined
18 Jan 2001
Messages
71
Location
Sundsvall
Jo jag har lekt med tanken på att ersätta CR slaget med en enkel modifikation men inte riktigt kommit fram till något vettigt.
Har testat med att helt strunta i CR men det visade sig ha en negativ inverkan på kampanjens...kontinuitet :gremtongue:

Men jag ska iaf ta och leta fram mitt tejpade exemplar av Wastelands =)
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Hmm, har svårt att se hur man skulle kunna ta bort CR, utan att helt ändra skadesystemet. Ett förenkla det hela sätt vore att ge varje skadenivå ett fast värde i KP förlust, och sen bara slå fram blödning, eller att slå CR slaget i slutet av varje runda istället för efter varje skada.

Men det jag tycker är verkligt konstigt med Khelataars skadesystem är att Örtmedecin är effektivare än kirurgi för att läka skador.

/Per
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Men det jag tycker är verkligt konstigt med Khelataars skadesystem är att Örtmedecin är effektivare än kirurgi för att läka skador.

Det må vara low fantasy, men det är fortfarande fantasy. (-:

--
Åke
 
Top