Nekromanti Appropå Dagens Gåta och annat OT.

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Tänkte, efter en stunds funderande, att det var tillräckligt "viktigt" för att lägga som en egen post.

Appropå "Dagens Gåta".
Nu har jag ju just gett ett j-vligt bra tips för den som vill ha gåtor nedan (eller för er som inte ids klicka vidare: riddlenut.com) och "trevliga tidsfördriv" (Krilles kommentar) i all ära, men jag tycker förtfarande att ett rollspelsforum med en massa gåtor i (som Hasse sa; "och för den som vill ha gåtor i ett äventyr så finns det ju emassa här på forumet att välja av numera") känns lite fel.
Till er som säger att det här nu är helt acceptabelt vill jag bara stillsamt fråga; "varför det här, men inte det där" - då många andra "lite OT"-inlägg har fått häftig kritik och det har tillochmed varit tal om OT-forum ("nedröstat") för just sådant som inte riktigt hör hemma.
Personligen tycker jag att man kan hålla en ganska stringent linje i så fall; hör inte OT-tjafsande hemma i forumen, då hör väl inte riktigt "Dagens gåta" hemma heller? - Eller?
För er som tycker att det har relevans i rollspelssammanhang, då gåtor 'kan vara bra att ha', vill jag bara påpeka att det finns en hiskelig massa sidor med pussel och gåtor; är det då inte bättre att ha någon slags standardsida på rollspel.nu, dit folk kan skicka just länkar och/eller gåtor som tips, istället för att lägga dem här?

Det här är förstås bara mina personliga åsikter; känn er fria att kommentera och förklara för dumma mig, som tydligen är oförstående inför gåtans relevans på forumet.

//MiDNiGHT. - som kände för att ta ställning för en gångs skull...

 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Äääh, vaddå låt folk skicka in sina gåtor till rollspelsforumet så blir det bra sen. Det är ändå bar Epzig orm som skickar in gåtor....



Caen/ Nybliven riddare....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Till er som säger att det här nu är helt acceptabelt vill jag bara stillsamt fråga; "varför det här, men inte det där" - då många andra "lite OT"-inlägg har fått häftig kritik och det har tillochmed varit tal om OT-forum ("nedröstat") för just sådant som inte riktigt hör hemma."

Jag kan bara svara för mig själv och jag har inte klagat på att någon tråd i de olika forumen varit OT, däremot slutat läsa dem. Jag tror det är samma personer som klagar på gåttrådarna som klagar på OT-trådarna, dock finns det väl alltid undantag men i det stora hela tror jag det är så.

"Personligen tycker jag att man kan hålla en ganska stringent linje i så fall; hör inte OT-tjafsande hemma i forumen, då hör väl inte riktigt "Dagens gåta" hemma heller? - Eller?
För er som tycker att det har relevans i rollspelssammanhang, då gåtor 'kan vara bra att ha', vill jag bara påpeka att det finns en hiskelig massa sidor med pussel och gåtor;"

Skulle man ha denna policy så skulle de inte bli mycket kvar att diskutera på detta forum iom att det mesta som diskuteras här säkert går att hitta hemsidor till. Bara för för att det som man vill diskutera och informera om, finns på annat håll på nätet så blir väl inte det ämnet diskvalificerat från detta forumet. Det anser iaf inte jag.

"är det då inte bättre att ha någon slags standardsida på rollspel.nu, dit folk kan skicka just länkar och/eller gåtor som tips, istället för att lägga dem här?"

Det är en bra idé som man alltid kan hoppas att Rollspel.nu tar till sig och förverkligar.

Vill som avslutning bara säga att som jag tolkar det, så handlar denna tråd egentligen om vad som är OT i detta forum. Läser man forumsinformationen så är inget OT så länge det har med rollspel att göra, dvs gåtor är definitivt inte OT, så som jag ser på saker och ting. För den som inte orkar klicka sig fram till forumsinformationen för att själv läsa den så kommer den nedan.

[color:green]"Ett allmänt diskussionsforum för rollspel. Här kan man diskutera allt möjligt kring rollspel, hur reglerna fungerar i ett specifikt rollspel eller nån fråga om världen eller vad som helst."</font color=green>

"Det här är förstås bara mina personliga åsikter; känn er fria att kommentera och förklara för dumma mig"

Nä dum är du inte, och kommenterar dem gör jag gärna då jag inte har riktigt samma åsikter som du, åsikter som är mina personliga och som du är fri att argumentera emot./images/icons/wink.gif

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-08-03 20:35.</EM></FONT></P>
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
En massa svar och kommentarer.

"Jag kan bara svara för mig själv och jag har inte klagat på att någon tråd i de olika forumen varit OT, däremot slutat läsa dem."

- Något som naturligtvis står alla fritt att göra; tycker man inte om gåtor i rollspelsforumet så behöver man ju inte läsa dem. Däremot "tar de plats" i vilket fall som helst; 23 nya inlägg, varav 12 är olika gissningar på gåtor..

"Jag tror det är samma personer som klagar på gåttrådarna som klagar på OT-trådarna, dock finns det väl alltid undantag men i det stora hela tror jag det är så."

- I så fall är jag nog ett undantag.

"Skulle man ha denna policy så skulle de inte bli mycket kvar att diskutera på detta forum"

- Mycket välanvänt argument.

"iom att det mesta som diskuteras här säkert går att hitta hemsidor till."

- Vissa saker mer än andra dock; "statiska ämnen", tex, i viss mån, gåtor, finns uppsamlade i arkiv på nätet och är betydligt enklare att tillgodogöra sig via en direkt sökning på dylik hemsida, än frenetiskt letande bland "rollspelsforumstrådarna". Desstuom är det nog lättare att söka på "gåthemsidor" efter relevanta gåtor; om man tex i en kampanj behöver en gåta vars svar är.. "himlen", så kan man leta rätt på det lättare än här, ett alternativ som jag tror många skulle föredra, om de var i den situationen.

"Bara för för att det som man vill diskutera och informera om, finns på annat håll på nätet så blir väl inte det ämnet diskvalificerat från detta forumet."

- Förvisso inte, men det har tidigare gnatats om olika trådars relevans på forumen och borttagning ("diskvalificering") av sådana, vilket är ett av skälen till att jag postade mitt inlägg. Kalla det argumentativ retorik i syfte att väcka en tidigare död fråga och om möjligt så lite ont blod bland folk jag tycker är för stela, om du så vill, men gör det tyst så att dom inte hör dig. /images/icons/wink.gif

"Det är en bra idé som man alltid kan hoppas att Rollspel.nu tar till sig och förverkligar."

- Hoppas kan man ju alltid, som det heter..

"Vill som avslutning bara säga att som jag tolker det, så handlar denna tråd egentligen om vad som är OT i detta forum. Läser man forumsinformationen så är inget OT så länge det har med rollspel att göra, dvs gåtor är definitivt inte OT, så som jag ser på saker och ting."

- Återigen en ljuvlig tolkningsfråga, vilket lätt skulle kunna kliva in i ett;
"Men om gåtor är On Topic, varför är då inte /insert:value/ det?".
Ibland behövs det definieras, och det tydligt. Vi kanske bara är ovärdiga hundar (forumsanvändare) som inte hava auktoritet nog att kritisera regler o dylikt på forumen (med vissa undantag), men det skulle ändå vara vänligt *skrapa med foten och böja huvudet* av de allsmäktiga Forum-ägarna att förtälja deras dolda agendor (vilka trådar som får och inte får vara på forumet) för oss. Tycker jag. Om det nu inte är fråga om en smaksak vad som hör hemma och inte, eller om det varierar från vecka till vecka.

"Nä dum är du inte"

- Vad vet du om det? /images/icons/wink.gif

"och kommenterar dem gör jag gärna då jag inte har riktigt samma åsikter som du, åsikter som är mina personliga som du är fri att argumentera emot."

- Hellre argumentera kring än emot. Jag är allergisk mot direkta konfrontationer, men backstabbing är ett nöje. Diplomacy - here I come!

//MiD[K]NiGHT. - bitvis ironisk, sarkastisk, oseriös och allvarlig om vart annat. Vilken del som är vad? Ja det får ni allt grunna på själva!

 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: En massa svar och kommentarer.

"Något som naturligtvis står alla fritt att göra; tycker man inte om gåtor i rollspelsforumet så behöver man ju inte läsa dem. Däremot "tar de plats" i vilket fall som helst; 23 nya inlägg, varav 12 är olika gissningar på gåtor.."

Men det är ju inte så att gåtorna eller OT-inlägg hindrar andra inlägg. Om det sedan står 23 eller 11 nya inlägg är väl hugget som stucket.

"Vissa saker mer än andra dock; "statiska ämnen", tex, i viss mån, gåtor, finns uppsamlade i arkiv på nätet och är betydligt enklare att tillgodogöra sig via en direkt sökning på dylik hemsida, än frenetiskt letande bland "rollspelsforumstrådarna". Desstuom är det nog lättare att söka på "gåthemsidor" efter relevanta gåtor; om man tex i en kampanj behöver en gåta vars svar är.. "himlen", så kan man leta rätt på det lättare än här, ett alternativ som jag tror många skulle föredra, om de var i den situationen."

Jo det är sant, det är ju inte hit jag går i 1:a hand om det är något särskilt jag söker efter. Men som jag sagt innan så tycker jag trots detta det är OK med Gåtinlägg.

"Förvisso inte, men det har tidigare gnatats om olika trådars relevans på forumen och borttagning ("diskvalificering") av sådana, vilket är ett av skälen till att jag postade mitt inlägg. Kalla det argumentativ retorik i syfte att väcka en tidigare död fråga och om möjligt så lite ont blod bland folk jag tycker är för stela, om du så vill, men gör det tyst så att dom inte hör dig."

Hehe, *viskar* okej jag skall skriva tyst.

"- Återigen en ljuvlig tolkningsfråga, vilket lätt skulle kunna kliva in i ett;
"Men om gåtor är On Topic, varför är då inte /insert:value/ det?".
Ibland behövs det definieras, och det tydligt. Vi kanske bara är ovärdiga hundar (forumsanvändare) som inte hava auktoritet nog att kritisera regler o dylikt på forumen (med vissa undantag), men det skulle ändå vara vänligt *skrapa med foten och böja huvudet* av de allsmäktiga Forum-ägarna att förtälja deras dolda agendor (vilka trådar som får och inte får vara på forumet) för oss. Tycker jag. Om det nu inte är fråga om en smaksak vad som hör hemma och inte, eller om det varierar från vecka till vecka."

Personligen så anser jag att man heller bör fria än fälla vad gäller vad som är OT eller inte. Vidare anser jag att det i 1:a hand är när trådar urartar i bråk och personangrepp som den bör låsas inte för att den är OT. Vad som sedan är OT i detta forum blir lätt väldigt vagt då forumsinformationen avslutas med följande angående om vad som är OK attdiskutera på detta forum "eller vad som helst". Samtidigt anser jag att med sådan vid definition på vad som är OnTopic så måste man oxå tillåta allt som har anknytning till rollspel då det är vad de(rollspel.nu)själva säger att man skall kunna diskutera här. Är det så att det inte är mening att man skall kunna diskutera allt mellan himmel och jord som berör rollspel på denna sida så måste man oxå tala om det i forumsinformationen innan man tillrättar visar användarna och det gör man inte idag.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-08-03 21:48.</EM></FONT></P>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Om man ska hårdra det...

"Personligen tycker jag att man kan hålla en ganska stringent linje i så fall; hör inte OT-tjafsande hemma i forumen, då hör väl inte riktigt "Dagens gåta" hemma heller? - Eller?"

Ska vi nu hålla en stringent linje så är ju faktiskt hela den här tråden OT och bör faktiskt bäst hållas på www.rollspel.nu-forumet, i och med att det är innehållet på ett forum som diskuteras.

Gåtor, däremot, är kul som tidsfördriv och klassiska äventyrsingredienser nästan oavsett genre, så gåtorna hör mer hemma här än den här tråden. Fast det är ju min enkla åsikt, förstås.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Hårt mot Mjukt?

Och det är förstås Krille som är hård. Men Lao Tse hävdar ju å andra sidan att "det som är mjukt och böjligt klarar sig bättre". Men vad vet han - han är ju död sedan länge.

"Ska vi nu hålla en stringent linje så är ju faktiskt hela den här tråden OT och bör faktiskt bäst hållas på www.rollspel.nu-forumet, i och med att det är innehållet på ett forum som diskuteras."

- Ouch! Den tog rakt i hjärtat. Eller inte. Det är ju nästan mer relevant här just nu, eftersom det är här det händer. (Och är det ingen som kommer att vända det uttalandet emot mig så blir jag besviken.)
[color:blue]Å, ska jag tolka det som att ni tänker vara stingenta då, eller var det bara en angreppsvinkel som föreföll bra?</font color=blue>

"Gåtor, däremot, är kul som tidsfördriv och klassiska äventyrsingredienser nästan oavsett genre, så gåtorna hör mer hemma här än den här tråden. Fast det är ju min enkla åsikt, förstås."

- Kalla handen. Fick kannibalen som kom sent till middagen. Säger kanske mer om mina matvanor än om kommentaren.

- Bäst jag kommer med en "mer relevant" sak, då: En gåta kanske?
"Vad är det som som kommenterar det som passar?" (Och för att ni inte ska behöva gissa alltför länge: En advokat.)

//MiDNiGHT. - drar man saker för hårt får man lätt blåsor, vilket ser lustigt ut när man går.

 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Re: En massa svar och kommentarer.

"Men det är ju inte så att gåtorna eller OT-inlägg hindrar andra inlägg. Om det sedan står 23 eller 11 nya inlägg är väl hugget som stucket."

- Touché! Inte mycket att säga om det, förutom att jag är lite väl petnoga.

"Jo det är sant, det är ju inte hit jag går i 1:a hand om det är något särskilt jag söker efter. Men som jag sagt innan så tycker jag trots detta det är OK med Gåtinlägg."

- Vilket jag, i grund och botten, håller med dig om. Med förutsättningen att "all issues are equal under the divine club of the superiors".

"Personligen så anser jag att man heller bör fria än fälla vad gäller vad som är OT eller inte."

- Amen to that!

"Vidare anser jag att det i 1:a hand är när trådar urartar i bråk och personangrepp som den bör låsas inte för att den är OT."

- Låter helt begripligt.

"Vad som sedan är OT i detta forum blir lätt väldigt vagt då forumsinformationen avslutas med följande angående om vad som är OK attdiskutera på detta forum "eller vad som helst"."

- Vilket, om jag inte övertolkar, är ett misstag, eller ett sätt att "säga A, men underförstått mena B", då allt inte de facto är relevant att diskutera på detta forum.

"Samtidigt anser jag att med sådan vid definition på vad som är OnTopic så måste man oxå tillåta allt som har anknytning till rollspel då det är vad de(rollspel.nu)själva säger att man skall kunna diskutera här. Är det så att det inte är mening att man skall kunna diskutera allt mellan himmel och jord som berör rollspel på denna sida så måste man oxå tala om det i forumsinformationen innan man tillrättar visar användarna och det gör man inte idag."

- Verkar som att vi, i grund och botten har samma åsikter. Nästan.

//MiDNiGHT.

 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: En massa svar och kommentarer.

Att få gåtor serverade piffar alltid upp tycker jag.. Men man kanske borde göra det till en liten inbyggd funktion på rollspel.nu.. Det spelar ju inte så stor roll om det är på forumet, eftersom man inte kan svara med så mycket. Det är ju dock kul med sådana svar som "Min kraggbarbar" och "atombomben"... /images/icons/wink.gif

Eller, om man skulle sluta svara när någon kom på svaret så tar dom ju ingen direkt plats.. Fast det gör ju inte allmänheten.. /images/icons/frown.gif

DIIIIIIIIIIIIPPPLLLOOOOOOOOOMMAAAAAAAAAACCYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY! Jajamän!



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
OOT.

Off the Off-Topic, om ni undrar. Snart låser dom väl tråden och sparkar ut mig ur forumen.

"Att få gåtor serverade piffar alltid upp tycker jag.."

- Må så vara.

"Men man kanske borde göra det till en liten inbyggd funktion på rollspel.nu.."

- Vilket kanske inte bör vara alltför svårt för de mycket kunniga programmerarna..


//MiDKaTT - Får det lov att vara lite Dipp[tm] till chipsen?


 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: En massa svar och kommentarer.

"Vilket, om jag inte övertolkar, är ett misstag, eller ett sätt att "säga A, men underförstått mena B", då allt inte de facto är relevant att diskutera på detta forum."

Om det är så att vissa saker som rör rollspel inte får diskuteras här så är det bra om står någonstans vilka de är, där håller jag med dig.

"Verkar som att vi, i grund och botten har samma åsikter. Nästan."

Ja det verkar så./images/icons/smile.gif

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-08-03 23:34.</EM></FONT></P>
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Re: En massa svar och kommentarer.

»Om det är så att vissa saker som rör rollspel inte får
diskuteras här så är det bra om står någonstans vilka de
är, där håller jag med dig.«


Problemet med »Dagens Gåta« är att trådarna inte ger upphov
till diskussion. En gåta har ETT korrekt svar och det är
inget man behöver argumentera för (eller emot). I mina ögon
existerar detta forum av två anledningar: Att ge upphov
till debatt och att hjälpa förlorade själar till insikt
(i sitt evigt resultatlösa bläddrande i div. regelböcker).

Det har nämnst förr men bör kanske nämnas igen: Gåtor kan
man enkelt söka upp; debatter växer inte på träd... Har man
inget bättre än gåtor att posta hör man inte hemma här.
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Easy, Boy!

Det var faktiskt inget dumt med gåt-inlägget. Som presumtiv
spelledare kan det ju faktiskt vara ett roligt uppslag till att krydda ett äventyr med- alltså: visst hör sånt hemma i "rollspel-forumet" ( eller möjligtvis "rollspelmakar-forumet") Och du! Du borde veta bättre än att ge dig i verbal handgemäng med en såpass skäggig man som Krille...
[ler]

"may the blood of your enemies stain the ground"
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: En massa svar och kommentarer.

"Problemet med »Dagens Gåta« är att trådarna inte ger upphov
till diskussion."

Måste alla trådar det? Hur vet man i förväg om det blir en diskussion eller inte? Om det nu är så att man får skit för att man postar en tråd som inte leder till diskussion så finns det ju risk för att någon inte postar ett inlägg och det tycker jag vore en förlust.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg; inlägg som dagens gåta har aldrig hindrat några diskussiner, det är ju inte så att de inläggen har gett dig färre diskussioner att läsa. Det är som jag ser det det viktiga och jag uppfattar därför inte liknade inlägg som något problem.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Vad får man posta egentligen?

Rollspelsforumet är ett forum för rollspelare, sålunda anser jag att man kan få posta vilka saker som helst här så länge man bedömer att användarna, dvs. rollspelare, har nytta eller roligt åt det. Om många visar ogillande till det man skickar är det väl bara att konstatera att andra inte är intresserade och då är det väl bara att sluta?
Som i Ezpings fall, han postar gåtor och folk (däribland jag) verkar gilla det eftersom de svarar på dem. Om ingen svarade skulle han nog inte fortsätta skicka in gåtor.

De enda inlägg som är onödiga i min mening är trådar som dessa, där man gnabbas om vad som får posta!

weatherman - som drar sitt strå till stacken!

------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Re: Easy, Boy!

"Det var faktiskt inget dumt med gåt-inlägget."

- Sätt det i alla fall i plural, det rör inte bara ett inlägg.

"Som presumtiv spelledare kan det ju faktiskt vara ett roligt uppslag till att krydda ett äventyr med"

- Vilket jag inte nekar till, men skriver en följdfråga till i ursprungsinlägget. Återigen; det finns bättre tillvägagångssätt för att få tag i lämpligt material till rollspelskvällen i fråga (i det här fallet gåtor) och som userfriendly uttrycker saken, fritt tolkat; ett forum är en plats för diskussion; en gåta lämnar tunt med utrymme för sådant och en sådan diskussion i sig har föga värde för ett rollspelsforum.

"visst hör sånt hemma i "rollspel-forumet" ( eller möjligtvis "rollspelmakar-forumet")"

- Det enda jag ber om, i så fall, är ett statement från "the guy's above" att "detta är acceptabelt och detta inte" - en motivering varför är också välkommet, men inte nödvändigt då mången debatt tidigare har en outalad "need to know"-standard, som jag antar omfattar även mig.
Tennyson känns adekvat: "Theirs is not to reason why; Theirs is but to do or die."

"Och du! Du borde veta bättre än att ge dig i verbal handgemäng med en såpass skäggig man som Krille..."

- "Sticks and stones may break my bones, but words can never hurt me."
Ärligt talat är jag lite less på att folk viker sig för de som verkar mer erfarna eller snackar bättre - bara för att de antar att deras idéer och tankar skulle vara mindre värda i jämförelse. Jag är fullt medveten om att jag kanske la in en lite väl itagen dos av sarkasm och ironi, men ärligt talat kände jag att inlägget, i vilket jag fick "svar på tal", hade en liknande om inte samma värde - språkmässigt.

//MiDNiGHT. - som inte ger, men förvisso ger tillbaka på ackord.

Värt att notera: Mina referenser till att bli kallad "Boy" sträcker sig föga längre än till sydstatarnas benämning på den ovärdige negern. Jag avstår gärna.



 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Sliriga österländska bugningar.

Kan bara buga inför överhögheten; dina formuleringar är mina tankar alldeles ovärdiga.

MiDNiGHT. - som är medveten om att han trampar lite på folks tår, men egentligen bara är ute efter att få skriva fler inlägg så att han går upp en grad i status. - Eller hur?

 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Re: En massa svar och kommentarer.

"Måste alla trådar det? Hur vet man i förväg om det blir en diskussion eller inte?"

- Tja, jag var tämligen säker på att folk skulle börja diskutera det här när jag skrev tråden. Man har ju ändå en viss föraning om trådens relevans och befintlighetsvärde på ett rollspelsforum; därmed inte sagt att OT-trådar inte ska förekomma. De som tror att jag förespråkar något sådant är ute på fel inlandsväg i norra västerbotten. Jag menar snarare tvärtom, eller åtminstone en konsekvent linje. Väljer de att censurera/exkludera mina tankar kring det här från forumet så må det väl vara hänt - jag har hört att satanistforumet är öppet för diskussioner av alla de slag. (bara halvt seriöst /images/icons/wink.gif)

"Om det nu är så att man får skit för att man postar en tråd"

- Känner mig träffad.
eller; för att citera korrekt:

"Om det nu är så att man får skit för att man postar en tråd som inte leder till diskussion så finns det ju risk för att någon inte postar ett inlägg och det tycker jag vore en förlust."

- Jag förespråkar inte direkt en fascistisk kontrollmätningsagentur som ska se till att alla inläggare med en läsfrekvens på 10 eller mindre under en vecka ska få en utskällning för att de har för kassa ämnen. Post away!

"Som jag skrev i ett tidigare inlägg; inlägg som dagens gåta har aldrig hindrat några diskussiner, det är ju inte så att de inläggen har gett dig färre diskussioner att läsa."

- Mja, ska man vara kritisk så drar ju en massa skitsnack ner koncentrationen, så att säga. En fokuserad debatt utan så mycket in-betweens är en effektivare debatt, men till vilken kostnad? En debatt med mycket OT är ofokuserad och inbjuder till en massa tramsande, men är trevligare att vara inblandad i. Det här är moderatorernas uppgift; de ofta bespottade och även hyllade, och det är deras avvägning. Så låt höra.

//MiDNiGHT. - ...och efter de här inläggen har jag ingen chans att bli moderator, än mindre få gensvar för mina åsikter. För det är ju inte bara åsikten, utan även din popularitet som avgör om folk tycker om den. Tyvärr.

 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Re: Vad får man posta egentligen?

"Rollspelsforumet är ett forum för rollspelare, sålunda anser jag att man kan få posta vilka saker som helst här så länge man bedömer att användarna, dvs. rollspelare, har nytta eller roligt åt det."

- Redan nu märks det att det finns ett par "alternativ" till vad som 'hör hemma', till vilka folk tyr sig; men vilket gäller? Om det, bland användarna råder så stor "förvirring" kring ämnet tycks det ju som att informationen inte har nått fram (assuming there is any).

"Om många visar ogillande till det man skickar är det väl bara att konstatera att andra inte är intresserade och då är det väl bara att sluta?"

- Ja, det låter ju fulkomligt rimligt.

"Som i Ezpings fall, han postar gåtor och folk (däribland jag) verkar gilla det eftersom de svarar på dem. Om ingen svarade skulle han nog inte fortsätta skicka in gåtor."

- Antagligen inte, nej.

"De enda inlägg som är onödiga i min mening är trådar som dessa, där man gnabbas om vad som får posta!"

- Ooh, det sved. Ja, det är väl bäst att den här tråden låses eller raderas helt! Och för mitt eget bästa bör jag väl hålla käft nu, eller ännu bättre gå tillbaka och radera allt jag har skrivit innan för många läser det här på morgonkvisten.
Oturligt nog har jag aldrig riktigt kunnat se till mitt eget bästa; kalla mig idiot om du så vill, men så är det.
[color:blue]Är det inte vettigt att diskutera vad som får och inte får skrivas/sägas om det nu finns folk som envisas med att det är nödvändigt och folk som har åsikter i frågan - samt en odefinierad rad från de som styr och ställer?
Nä, trodde väl inte det heller.</font color=blue>

//MiDNiGHT. - som 'ökar sin popularitet' lite mer...

 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Gillar gåtor en nöt för skallen att knäcka

Gåtor ger inte bara insperation och ideer som man kan använda utan är även trevliga att sitta och klura på så hindra inte att dom kommer upp här på rollspelsforumet.

Men å andra sidan snälla låt det vara logiska gåtor som GÅR att lösa inte knäppa typ det var en blå målad ekorre med randig pyamas för dom är inte lösnings bara utan bara idiotiska...


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 
Top