Nekromanti Appropå äventyr...

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Är det någon/några som spelat Fröjds "Onaturlig jakt", jag funderar på att köra det med "gruppen" (nötterna) nu på onsdag, och vill gärna ta del av andras erfarenheter innan dess...
 
G

Guest

Guest
Jag var med och speltestade det....Jag kommer inte ihåg så mycket men vi överlevde med nöd och näppe....det var väldigt kul att spela och man fick verkligen lägga till sin kreativa sida. Sedan tycker jag intrigerna som fanns var mycket bra...det låg hela tiden i bakhuvudet och man misstänkte än den ena och än den andra för diverse olika saker...det var kul som bara den att spela så jag rekommenderar det starkt...

/Tiamel
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Jag håller på att läsa scenariot nu, och kommer att spelleda det så fort läge ges. Av det jag sett hittills måste jag säga att jag är mycket imponerad. Det verkar vara något så ovanligt som en rollspelsprodukt som är korrekturläst! När hände det senast? Inte med N2-boken iallafall! Mycket proffsigt upplägg.
Jag gillar att karaktärsgalleriet är så välbeskrivet. Ja, ok, TILLRÄCKLIGT väl iallafall :gremsmile: Det lär nog underlätta för att ge personlighet till den lilla gruppen av människor. Det känns som om det skulle kunna bli mycket nervigt att spela igenom det här.
Jag har länge gått och spånat på ett liknande scenario, så min slöhet tackade AI:erna när jag hittade det här, redan färdigt!
Så det här ser jag fram emot att få testa. Bra jobbat Ripper! Ge oss mer sån't här :)

Devastator

Quando omni, flunkus moriarti.
When all else fails, play dead.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Cube rockar!
Tyvärr har alla mina spelare sett filmen, annars hade jag snott idén rakt av...
Vill du som SL har idéer för att straffa stridskåta RP föreslår jag ett äventyr i stil med B-filmen "Mean Guns" med Christopher Lambert och Ice-T.... 100 pers instängda i ett fängelse... vapen delas ut... sista överlevande får ett par miljoner... klart sevärd
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Är det någon/några som spelat Fröjds "Onaturlig jakt", jag funderar på att köra det med "gruppen" (nötterna) nu på onsdag, och vill gärna ta del av andras erfarenheter innan dess...
Har du aldrig tänkt på att nötterna i din spelgrupp kanske också läser dina inlägg? Tänk hur förbannade de skulle bli om/när de läser hur elakt du skriver om dem...

Smaffy är jag. blä.
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
hmm, eh...

Hoppsan... Jag tror och hoppas att de inte läser mina inlägg här...
*korsar fingrarna och ber*
men i och för sig kanske de fattar vinken i fall att de läser...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, äventyret är faktiskt inte korrekturläst. Inte noggrannt åtminstone.

Jag ville gärna försöka beskriva så mycket som möjligt om karaktärerna. Många andra äventyr har så lite av sådant, och jag känner att jag saknat det själv när jag spelat andras äventyr.

Jag skriver gärna fler äventyr (har så sakta börjat på äventyret Digital Dangers), men det tar en faslig tid och en massa engagemang att skriva ett äventyr...

Tack så mycket för berömmet! Det värmer.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Tja, äventyret är faktiskt inte korrekturläst. Inte noggrannt åtminstone.

Nej, jag har börjat märka det nu, jag förhastade mig nog lite i min iver :)
Men det är iallafall bara några enstaka missade bokstäver, så jag störs inte nämnvärt av det. Och det är bra mycket mer än jag kan säga om de flesta andra svenska rollspelspublikationer :(

Devastator

Quando omni, flunkus moriarti.
When all else fails, play dead.
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Hehe...

Det gick rätt bra, de var skitskraja då den första natten (eller den där han ser "han" för första gången), det enda vapen de har var en Frankling Plastic som de "smugglade" med sig...
Men de ställde till det för mig när de på dag II gjorde som Len redan då gjort...
Vi körde aldrig färdigt hela äventyret på grund av yttre omständigheter, så vi tog en paus (tills på lördag), när de hinner i fatt Len... (och gissa vem som kommer att komma på besök) =)
 
Top