Nekromanti Appjakt till min android..

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
God förmiddag på er!!
Är på jakt efter appar som är mer eller mindre bra att ha.
I nuläget så har jag några väderappar, instagram & sådant. Det jag i nuläget söker är någon form av anteckningsapp, kartapp & liknande. De får mer än gärna kosta gratis.
Sedan om ni råkat snubbla över någon helt onödig, men förbaskat kul app så kan man ju inte tacka nej till ett sådant tipps heller... =)

I mobilväg, så har jag en Sony e2 android om det är till någon hjälp..

// Johan K
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
TrueCaller
Dropbox
Eventuell bankapp
Swish
BankID
Paypal
Tradera
LinkSD eller liknande
Smart AudioBook Player
Sveriges Radio Play
SVT Play
Malwarebytes
CCleaner
Systembolaget
Quizkampen
Någon valfri Diceroller
Allt socialt media-crap som du nu kan tänkas använda.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Två appar som jag har uppskattat en hel del är:

Skånetrafiken
Så om du bor här nera i Skåne, och åker kollektivt av olika slag där skåne är en del av resan, så är den ju rätt användbar. I den kan man till och med se rätt nära inpå hur i tid, eller sen, något faktiskt är från/till varje hållplats etc.

Unit Converter
Av Smart Tools co. Den har nog det mesta man kan tänka sig man kan behöva. Längd, Area, Vikt, Volym, Valuta, Temperatur, Tid, Hastighet, Tryck, Kraft (tror jag det heter på Svenska... Force på Engelska... tror det handlar om Newton etc), "Arbete"? ("Work"... har med J, kj, cal, kcal etc, att göra), Kraft? (Power... ström helt enkelt), Vinklar, Data (gigabyte, megabyte, etc), Bränsleförbrukning, och Matlagnings mått. Smart Tools co har en mängd andra appar också, men det är bara Unit Converter som jag för tillfället använder, och det är gratis varianten som jag använder (finns en Unit Converter Pro också, vilket kostar).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Jag använder Draft för anteckningar. Den har enkla txt-filer men fixar simpel formatering med Markdown. Den synkar med Dropbox. Huvudanledningen till att jag använder Draft är för att den har en skitpraktisk widget som jag har på en av mina sidoskärmar. Widgeten visar innehållet i en specifik textfil och tillåter scroll - så jag kan läsa hela textfilen utan att starta appen. Klickar jag på widgeten öppnas textfilen i redigeringsläge. Den textfilen är min huvudsakliga "snabba anteckningar"-grej, där jag skriver ner superhjältenamn, rollspelsidéer och så vidare. Viktiga saker förs sedan in i andra dokument när jag har tid (t.ex. google docs).

Jag använder Adobe Acrobat för att läsa PDF:er. Jag använder deras Document Cloud väldigt mycket för pdf:er jag har där minns var jag var senast - så läser jag t.ex. en 400 sidor lång rollspelsbok så kan jag börja läsa på telefon, fortsätta läsa på surfplatta och sedan fortsätta läsa på PC. Det tycker jag om.

Just nu testar jag Flowdia för flödesscheman. Jag kommer troligen att köpa fullversionen, för det här var den minst dåliga att jag testat för det syftet hittills.

Jag använder TrueCaller eftersom den enda bransch jag tycker mindre om än reklambranschen är telefonförsäljarbranschen och eftersom NIX är alldeles för ineffektivt. Truecaller talar om för mig huruvida andra användare av Truecaller rapporterat inkommande nummer som telefonförsäljare (eller liknande).

Jag lyssnar på ljudböcker med MortPlayer, för den låter mig ladda in ljudböcker som mp3:or som ligger i mappar utan att störa mig med någon databasskit, och den låter mig ställa in så att uppspelningen avslutas efter innevarande fil så att jag kan somna utan att den fortsätter gå igenom hela boken - då måste jag ju efterföljande kväll leta rätt på var jag var när jag somnade. Med MortPlayer kan jag somna, och när jag ska lyssna vidare nästa kväll behöver jag bara gå till föregående fil och börja uppspelningen.

Sedan har jag t.ex. SoundMeter för att mäta ungefärlig styrka på buller och ljud, Wifi Analyzer för att undersöka trådlösa nätverk, Color Grab för att kolla vilkan färg saker har egentligen (jag är färgblind) och Tinder för att bekräfta för mig själv att jag inte är snygg nog för den sortens ytliga människor som träffar folk på Tinder.

Och så har jag Google Fit och Lifesum för att försöka göra mig tillräckligt snygg för den sortens ytliga människor som träffar folk på Tinder. Fit räknar mina steg och gör om dem till kalorier; Lifesum räknar kalorier jag gått och kalorier jag äter, och talar om för mig att jag borde gå mer och äta mindre.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,449
Location
Köping
krank;n188653 said:
Jag använder Adobe Acrobat för att läsa PDF:er. Jag använder deras Document Cloud väldigt mycket för pdf:er jag har där minns var jag var senast - så läser jag t.ex. en 400 sidor lång rollspelsbok så kan jag börja läsa på telefon, fortsätta läsa på surfplatta och sedan fortsätta läsa på PC. Det tycker jag om.
Tack, jag börjar tycka att min plattas inbyggda pdf-läsare är lite primitiv.

Feedly är najs om man använder den sidan som rss-läsare. Gör man inte det är det väl mindre najs.

Duolingo är coolt om man vill plugga lite franska på resande fot. Eller vad man nu gillar för språk.
 
Top