Nekromanti Appar till iPad

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag har fått en sådan där iPad(2) nu. Och jag vet att de ska vara rätt ok för rollspel och så. Men vilka appar är det man ska ha, för det är väll ändå de som gör magin?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dice rollers av olika sort så klart. Sen beror det väl på vad du spelar? In i App-ståren och sök rpg eller liknande så dyker det upp bra saker.
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Om du gillar turn based tactical skirmish typ Space Hulk är Hunters en riktig höjdare. Påminner om både Space Crusade och Lazer Squad. Helskönt lir.

Sid Meyer's Pirates! är Ipads killerapp no.1.

Dessvärre är jag omusikalisk men detta till trots klarar jag mig inte utan Garage Band. Fabulös app.

Sprinkle är kul om man gillar fysikspel.

Draw Race 2 har fantastisk känsla och är ett helt nytt sätt att spela racing på.

-Tänk på att internet redan är bra. Vissa appar är bara till för att försämra internet. Gå inte på det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
unfair said:
Jag har fått en sådan där iPad(2) nu. Och jag vet att de ska vara rätt ok för rollspel och så. Men vilka appar är det man ska ha, för det är väll ändå de som gör magin?
Nu är jag säkerligen inte helt uppdaterad, givet att jag försöker röra mig bort från iOS, men Dicenomicon är en bra scriptbar tärningsrullare. Spelar man D&D finns bra program för att hålla reda på initiativ och grejer (jag gillar DM tools). Sen använde nog jag mest antecknings-apps, typ Carbonfin outliner för hierarkir, eller något mindmappingprogram.

Jag kan återkomma imorgon då jag laddat min ipod touch, där jag kan kolla vilka antecknings-apps jag kan rekommendera =)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag använder mig av PlainText rätt mycket och den är kopplad till Dropboxen vilket är kanon. Vore fint att höra vad Krank kör med för text-appar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Nu ska vi se...

PlainText är awesome. Anteckningar kopplat till Dropbox. Med mappar. En av de få saker jag fortfarande saknar i Androidvärlden. Nu kan man dessutom köpa bort reklamen, har jag hört.

SimpleMind tycker jag är en bra mindmapper så länge man ställer in ett vettigt tema (typ gråskala...).

Hade jag en padda skulle jag nog använda DraftPad eller Idea Sketch för att rita saker snabbt och lätt.

Kunde jag rita och hade padda+vettig touchpenna skulle jag vilja använda Sketchbook Mobile för att ritas snabba SLP-porträtt etc.

InstaViz gör flödesscheman och sånt snabbt, lätt och automatiskt. Magic!

PDF Expert gillar jag som PDF-läsare.

Och det är nog typ alla vagt rollspelsrelaterade apps som varit bra nog på min ipod touch för att jag ska ha haft dem kvar =)
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Kan rekommendera MindNode för tankekartor och "storylines".
Vet dock inte om det kostar då jag gav bort min ipod Touch när jag fick min android-mobil.
 
Top