Shit, var ska man börja…. Simon var MC. Hag spelade en biker som hette Stinky Sam och som ut som Iggy Pop med busted face. Mina femton mc-killar var ett gäng savages med en massa homosexuella relationer- samt plundrande, grymma, upproriska, våldsmma jävla kräk.
Innan spel hade gänget misslyckats med ett uppdrag för en Hardholder som hette Roarke. Då vi brände ner ett ställe och plundrade så plockade vi upp en smal tanig typ som var Håkasn karaktär en Brainer vid namn Smith. Ingen i gänget visste att han var en Brainer.
Att göra karaktärerna tog typ 10 minuter, sen tio minuter till på förberedelser, och sen var vi igång. Istället för ett lugnt utforskade förstapass blev det en jävla berg- och dalbana som slutade i att rollpersonerna försökte döda varandra. Gänget brände ner stället vi var på och tog alla som slavar. Brainern stack åt ena hållet och vi åt andra och kampanjen tog slut där och då. Askul!!!
Shit vad det snowbollar iväg bortom ens kontroll, så jävla fett med MC-hardmoves. När vi tog oss in på skådeplatsen en palissadomgärdad by styrd av en Hocus- så manipulerade jag deras Hocus för att ge gänget ett tält, och jag fetmisslyckades. Men Hocusen sa bara ”visst, ta tältet där borta” och man bara i magen- faaan vad det här kommer att smälla men jag vet inte var när eller hur… Tills Håkans karaktär fick uppleva en Announce future badness- och såg dem förbereda att omgärda vårt tält med taggtråd och bränna oss inne. Sagt och gjort, de försökte bränna oss inne- blev en fet jävla strid.
Innan dess hann Smith ha sex med en kultist som ville göra smith till kultledare, bla, bla massa feta saker hände
Snabb fet okontrollerbar action av händelser, beslut och obehag….
Några reflektioner
- man får erfarenhet jävligt fort…
- fan vad feta karaktärerna är när man fattar hur de funkar- movsen är ju briljanta!
- Man är jävligt bra…
- Brainern är så asfetmäktig
- Vi hamnade fel som gjorde karaktärer som inte brydde sig om varandra elelr var allierade- att slåss med varandra kändes sådär kul, eller så hittade vi inte helt rätt sätt att göra det på- det var fett och så och hände koola saker i striden- jag använde en moves för att få en biker att plocka upp en handgranat ur sin väska för att kasta över muren där Smith gömde sig. Smith psykade bikern att plocka upp handgranaten, dra ut splinten och hålla i den… Nästa gång ska vi ha tydligare allianser eller beroende mellan karaktärerna
- Förstapass- papepret som SL ska fylla i känns fortfarande rätt svårt att fatta, vad innebär de olika thirst, hunger etc och hur skiljer man ut vilken drivkraft en viss slp har?
- Det är asspännande att misslyckas på slag!
- Att ha ett gäng är lite en resurs men mest ett fett jävla kul obehag