Nekromanti [Apocalypse World] Limited edition-playbooks

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
(Ja, jag vet att det fanns en sådan här tråd i våras, men jag är inte så mycket för nekromanti. Så.)

Enligt apocalypse-world.com finns det fem limited edition-playbooks: Maestro D', Hoarder, Faceless, Quarantine och Touchstone.

1. Har det tillkommit några fler (officiella) på sistone? Jag har inte följt diskussionerna.

2. Jag har bara Touchstone (och Maestro D', men bara i pappersform). Jag är intresserad av övriga. Någon som vill dela med sig? Byta? :gremsmile:
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Tror bara det är de playbooksen som finns!

Problemet med att dela med sig är att killen som gjort spelet har sagt att han inte vill att folk delar ut dom hur som helst. Han ser gärna att man gör nåt för att få dem, sen behöver det inte vara nåt stort och svårt - vissa har t.ex. delats ut till folk som spelat AW på konvent, jag fick mina för att jag var med på ett hörn när Arvid gjorde Sunken Sydney, etc.

...kanske är dags att bygga ett AW-scenario igen, vad tycker folk?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Det finns en som heter the Marmot, jag vet inte riktigt vad hans grej är. Har för mig att någon sa att den är väl lämpad för spelare som inte är med regelbundet utan gästspelar ibland, eftersom rollen drar sig tillbaka och undan ibland. Vet ingen på wrnu som har den, men kanske? Jag skulle isf gärna byta vilken som helst av de övriga fem mot den.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Eller så är Vincent inte riktigt klok och ni kan langa över böckerna? :gremsmile: Vi ska spela spelet, vi vill ha mer options, det är inte svårare än så. Jag har en massa hacks på gång, någon gång kanske de blir klara, det får räcka.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,729
Pilzeman said:
Det finns en som heter the Marmot, jag vet inte riktigt vad hans grej är.
ET: »Like a hoarder, except furry?«
VB: »Well, like a hoarder detective who hibernates, except furry. Yes.«
C: »Wait, wait, wait, an actual marmot?«
VB: »Um, of course. What, you thought a fake marmot?«

Good show, lumpley!
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
432
Location
Jönköping
TheSod said:
Problemet med att dela med sig är att killen som gjort spelet har sagt att han inte vill att folk delar ut dom hur som helst.
Att byta verkar han inte ha något problem med. Det görs på det officiella forumet lite då och då och det är ingen som opponerar sig.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag är så dålig på 40k, bara, men jag ska se vad jag kan göra ... Quarantine är vad jag behöver nu.
 
Joined
14 Sep 2011
Messages
113
Location
Uppsala
Jag nekromanterar utan samvetskval. :gremsmile:

På Storygames finns en tråd där man om jag förstod saken rätt byter playbooks mot att folk bidrar med custom moves. Skulle något sådant funka här också?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Vi (Dimfrost, Gurgeh, walium, Snigel) har spelat AW sen i höstas och jag spelar just en Maestro D' och eftersom både Dimfrost och Gurgeh förhandsbeställde spelet var det ju inga problem att få tag i den i papperformat, men jag skulle vilja labba lite med rollformuläret (och i förlängningen Adobe Acrobat och surfplattor) och undrar därför om någon här har Maestro D' som PDF eller om det är scanna som gäller?

Tack på förhand. :heart: :gremsmile:
 
Top