Nekromanti Ape of Wrath / Vredens Apa

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Hej allihopa!

Markus heter jag, 37 år gammal, och bor i centrala Göteborg. Till vardags arbetar jag som fritidspedagog och stormtrivs med det.

Jag älskar att skapa, pyssla, rita ibland, kolla film, läsa fantasy, horror och science fiction.
Jag är även huvudtränare för Göteborg Marvels, Göteborgs enda lag i amerikansk fotboll. Jag har spelat själv i minst 15 år så det är en stor del av mitt liv.

Vad gäller rollspel så började det med en äldre kompis och Drakar & Demoner, sen blev det Mutant och Chock.

Mina roligaste rollspelsminnen har jag med:

Call of Cthulhu
Alternity: Dark Matter
Kult
Little Fears: Nightmare Edition
Adventurers!
More Than Human
+ diverse friformskonvensäventyr man lyckats få vantarna på.

Mest aktuellt just nu i mitt rollspelsliv är pågående kampanj i Adventurers! i min egenskapade fantasyvärld som jag ständigt pysslar med, samt att jag stundtals sitter och skriver på "Svarta Tåg" som just nu verkar bli ett rollspel som utspelar sig i ett England, långt in i framtiden, där enorma maskiner vandrar på jorden, och den otämjda Vildmarken ständigt hotar de få mänskliga bosättningar som finns kvar.

Jag brukar frekventera GothCon, och tänker i år besöka även andra konvent.

Jag har lärt känns många underbara människor genom rollspel.nu, och hoppas få lära känna många fler.

Ett mål jag har är att delta i något spel i Indierummet på GothCon i år.

/ Markus
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Då hoppas jag att vi ses i Iniderummet, många forumiter bruka hänga där så var inte rädd för att även presentera dig som Ape of Wrath.
 
Top