Nekromanti Använder du hitta.sverok.se?

Tjarls

Veteran
Joined
28 Nov 2013
Messages
2
  • 1. Ja, för att hitta evenemang
  • 2. Ja, för att marknadsföra evenemang
  • 3. Ja, för att hitta föreningar
  • 4. Nej, men jag vet vad det är
  • 5. Nej, vad är hitta.sverok.se
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nja. Jag vet vad det är, men kan inte påstå att jag använder det. Rollspel.nu är lite av en "skyddad verkstad", d.v.s. all information som jag vill ha finns här så varför ska jag gå till SVEROK? Vi brukar använda SVEROK för att marknadsföra Repetikon (det enda "rumsrena" event som jag håller i), men det brukar vara Rymdhamstern som håller i SVEROK-biten så han får uttala sig om hur han använder SVEROK. :gremsmile:

TL;DR: 2. Ja, för att marknadsföra evenemang
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag är vagt bekant med hitta.sverok.se, men använder det inte själv, mest för att jag använder det här forumet och har den utdelning jag är ute efter.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,577
5

Btw, jag kollade upp sidan nu. Den är helt omöjlig att navigera eller använda. Varför kan man inte bara välja stad man vill titta på?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
2, eftersom vi (Rymdhamster) lägger in föreningens OSR-träffar där.

Jag har aldrig letat efter event eller föreningar där.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,631
Location
Rissne
4. Använder inte, vet vad det är.

Jag har en grupp spelare som bor någorlunda nära mig, och som kan spela minst lika ofta som jag kan. Plus detta har jag kring 5-10 pers som också bor någorlunda i närheten som kan hoppa in i oneshots och kampanjer där gruppen rollpersoner inte behöver vara densamma hela tiden.

Med andra ord, jag har inget behov av sidan överhuvudtaget i dagsläget. Och skulle jag behöva hitta spelare finns det stockholmare i drivor på forumet.

Som 30+:are är jag dessutom inte jätteintresserad av att hitta eller gå med i föreningar.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Innan den här tråden hade jag inte en aning om att den fanns. Har hittills inte ens tagit mig till Repeticon, så tveksamt till att jag skulle använda den för att hitta något rollspelsrelaterat. Så från 5 till 4?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,990
Location
Ludvika
Ena anledningen till att jag vet vad det är är för att någon berättade för mig att föreningen kunde få pengar om man lade upp öppna event där.

Att lägga upp event är rätt enkelt, men jag har jättesvårt att navigera sidan i övrigt. Jag använder den inte till något annat. Vilket är synd. Med en enklare sökinterface hade det varit ett skitbra verktyg.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Rymdhamster said:
Med en enklare sökinterface hade det varit ett skitbra verktyg.
Skulle du använda det för att hitta evenemang och föreningar ifall interfacet var bättre?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,990
Location
Ludvika
Ja, jag skulle i alla fall titta på det. Jag är inte riktigt säker på hur många större rollspelsföreningar det finns som håller i arr, men det vore väldigt kul att veta det och hålla koll på sånt.
 
Top