Nekromanti använda >mutant: berlin city 2092< till neotech?!!

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
j*g har kommit fram till att den modulen (berlin city 2092, till mutant) är helt underbar att använda till neotech :gremsmile: modulen i sig innehåller inga som hellst regler - bara person- och områdes-beskrivningar.. något som saknas rätt så rejält bland neotechs böcker..

modulen innehåller:
* en bok som beskriver tre sektorer och alla block som finns däri (en sektor = en stadsdel ung., ett block = ett "stort hus" ung.), beskriver utförligt ett par våningar i vitt skilda miljöer..
* en bok som beskriver hela staden, de stora megaföretagen, infrastrukturen och allt annat man vill veta.. samt en kort genomgång av alla 139 st. sektorer.
* en tursistfolder som man kan ge till spelarna med turistinfo och annan shit i :gremsmile:
* ett karthäfte och en rätt så kass översiktskarta över altstadt (d.v.s. stadskärnan)

väldigt lite behövs ändras på.. staden i sig, så som den beskrivs i modulen, är väldigt nergången och ger -väldigt- mycket till övers för kriminaliteten (altstadt unter är full av platser dit polisen aldrig går) samtidigt som modulen har med en massa social-elit-mupp.. väldigt cynisk och cyberpunkig värld! :gremsmile:
teknologinivån som beskrivs i modulen överresnsstämmer med neotech's väldigt mycket.. allt man behöver göra är i stort sett att ta bort alla mutanter och psimutanter (som verkar vara rätt sällsynta i den modulen i.a.f.) och.. så är det klart. :gremsmile: inte så himla mycket av "orginal-mutant-känslan" utan mer elak känsla i stilen med att megaföretagen har tagit över världen och anarkin breder ut sig i de undre samhällsklasserna... underbart tycker jag i alla fall :gremlaugh:

köp modulen!! den kostar bara 99 kronor eller något sånt och ger ENORMT mycket inspiration!!! själv ska jag nog dra igång en neotech-kampanj där rollpersonerna är elaka brottslingar :|

känns väldigt mycket som reklam dethär.. men skit samma. företaget som gav ut modulen har gått i konkurs :gremtongue: tror jag. ett litet tips till er som vill ha en massa info till er stad/kampanj!!! :gremlaugh:
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
tja, vi får väll se. jag om någon lär ju märka ifall det blir något bra.
hur som hellst, jag vet inte vad dom använder för vapen men du kanske blir tvugen att skriva ner lite konveteringar och sådant speciellt ifall man har laser vapen och sådant. O_O
utrustning? jag tyckte nog att bökerna vart lite torftiga när det gäller utrustning(och vapen)... jag gillar utrustning i stil med den som finns i hardware... massor med gadgets helt enkelt.
sedan tycket jag att hela modulen var väldigt plottrig, bara en massa tjat... jag fick inte ut något utav den direkt, men jag kanske var trött eller något.
turistinformation. o_O nänu. jag är väll ingensatans turist. jag är en respekterad elak brottsling! seriöst, vad är den bra för egentligen?
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
turistinfon kan man slänga på rollpersonerna för att de ska få en skojig blid av hur berlin 2092 ser ut.

och vapen? utrustning? det står inget sådant beskrivet i den boxen, så det så! fast jag tänkte nog införa lite mer dlp och ccp i den världen.. sinnessjukt höga eldhastigheter ska man kunna få ha på sin kpist :gremsmile: laservapen är bara sjuka..

mmm.. du är onödigt negativ!
 
Top