Nekromanti Använda mäktiga män i kampanj

Joined
27 Jul 2000
Messages
65
Location
Kalmar
Jag har nyss läst "Svärdspel i Hadarlon" och tyckte att det va en suveränt bra bok! Hoppas att det kommer en uppföljare men inte då med svärdspelen utan med de personerna som var med!
Jag tänkte göra en kampanj av boken. Men det är ju många kända män med i den, tex. Herr Ivian. Va händer om en rp slår ihjäl honom? förändras världen helt totalt eller? eller om någon lönnmördar-rp får för sig att mörda hertigen? Jag är en SL som gillar rp:s som gör helvilda saker som är riskfyllda och saker som inte hör till uppdraget. så det blir lite omväxling!

BaRcA!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Men det är ju många kända män med i den, tex. Herr Ivian. Va händer om en rp slår ihjäl honom?"

Han dör.

Kom ihåg detta: det är din värld. Om det skulle finnas någon skillnad mellan den värld som du spelar i och den som Neogames ger ut så har Neogames fel och du har rätt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Jag har nyss läst "Svärdspel i Hadarlon" och tyckte att det va en suveränt bra bok! Hoppas att det kommer en uppföljare men inte då med svärdspelen utan med de personerna som var med!

Jag håller med! Jag tycker att boken var en mycket bra introduktion till Mundana.

]Jag tänkte göra en kampanj av boken. Men det är ju många kända män med i den, tex. Herr Ivian. Va händer om en rp slår ihjäl honom? förändras världen helt totalt eller?

I din kampanj är det du själv som bestämmer vad som ska hända. Det är din värld och skulle Herr Ivian dö så spelar det väl inte så stor roll. Om nu Neogames senare skulle ge ut ett äventyr/modul där Herr Ivian har en viktig roll så får du väl byta namn på honom och kanske ändra lite bakgrund. Svårare än så behöver det inte vara.

eller om någon lönnmördar-rp får för sig att mörda hertigen?

Varför skulle han få för sig att göra det? Lönnmördare brukar väl ändå mörda för att de får betalt och inte för skojs skull. Om inte nån av dina SLP ger lönnmördaren ett sådant uppdrag så finns det ingen anledning att mörda hertigen.

Willie


"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Ja precis. Jag avskyr folk som har fobi för förändringar.
Vill du döda Ivian så döda honom. Tanken har själv slagit mig... Låt rpna vara hjältarna och avrätta rivalerna = )

"Flyter runt i världsrymden och tänker djupa tankar"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Drakväktare

Om du vill ha mäktiga män med i din kampanj, så kan du ju alltid kolla in Drakväktar trilogin av Andreas Roman också, Rockar fett tycker jag! Dessutom så kan jag garantera att männen där är mäktigare än dom i Svärdsspel i Hadarlon.
Ska föresten själv läsa Svärdsspel nu. Låter lovande måste jag säga.

//Punger

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
I mitt Soldarn är det inte Soldarn längre, utan Provinsen Soldarn som lyder under den högvördige Tamas Vitfjäder.
Angående herr Ivian så tror jag inte det skulle göra något om han dog. Jag duellerade mot honom en gång, vilket blev min död och det störde spelet betydligt mer än om han hade förlorat.

-Moonshadow
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Svärdspel i Hadarlon? Bra? *skratta*

Svärdsspel i Hadarlon? Bra? *skratta*-
- du grabben, den boken må vara underhållande som faen, men den är något av det billigaste, kioskigaste och sämst skrivna jag läst på år och dag. Den var som sagt var underhållande som faen, men det berodde mest på att det var Mundana. Skall jag vara ärlig förstår jag faktiskt inte hur neogames kunde dra ned sitt anseende genom att ge ut sån extrem skräplitteratur- lite kvalitetskrav tycker jag man kan ha även på en eonroman. Vänta bara. *le antydande*

- Ymir, har bättre smak än alla andra.
 
Top