DoD Använda förbättringsslag för hjälteförmågor?

Gute1

Veteran
Hej alla!

Jag sitter och filosoferar runt hjälteförmågor i drakar och demoner och funderare på ett alternativt system för att köpa hjälteförmågorna. Anledningen är att jag tänkte att köra ett mer häxkrälsinriktat spel där spelarna ska veta risk kontra belöning mer tydligt.

Skulle man kunna tänka sig att använda de förbättringsslag som man får i slutet av spelmötet till att även köpa hjälteförmågor. De förbättringsslag som ackumuleras som en följd av drak eller demonslag är redan utplacerade på färdigheter och skulle i så fall inte ingå.

I stället för milstolpar eller SL fiat så skulle 10 av bonusförbättringsslagen gå till en hjälteförmåga och varannan hjälteförmåga måste vara tålig eller fokus. Möjligen även då höja färdighetskraven på hjälteförmågorna för att balansera det hela lite, kanske 16 i stället för 12?

Jag är med på att det generella avancemanget av en karaktär skulle gå ner i hänseende till färdigheter men kanske öka i förhållande till hjälteförmågor. Även lärarträning skulle bi viktigare än vad det är nu!

Håller ovan system? Hur gör ni?

Ha det gott!

Back