Nekromanti Ansvarig Korrläsning

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Codex har nu fått en ansvarig korrläsare av alla texter. Björn Grafström nås på bjorn@rollspel.nu

Arbetsgången blir enligt följande. Folk skriver texter som skickas till den som är ansvarig inom detta område. tex recensioner skickas till Johnny. När texten är klar! skickas den till Björn som lägger sista handen på texten.

Björn ska inte behöva göra allt detta själv, så alla som är skrivkunniga med en bra svenska e-postar därför Björn som frivilliga. Ju fler korrläsare som hjälper Björn, desto mindre jobb får var och en.

Detta betyder inte att författarna till texter härmed kan strunta i sitt språk. Tvärtom. Men när man skriver blir man lätt hemmablind och missar sina egna fel.

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Är det bara jag?

...som inte kan skicka mail till @rollspel.nu adresserna, jag har försökt med Björn och med ola... inget kommer fram...

christian chrull sahlén
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Är det bara jag?

Det har varit lite strul med mailen efter server-flytten, men nu borde alla buggar vara tillmejslade. Testa på nytt och se vad som händer.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Är det bara jag?

jag försöker och samma sak händer..

chrull
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Är det bara jag?

Vidarebefodra studsmailet till mig på Olle@Johansson.com så ska jag ta en titt på det. Alla headers måste följa med.

Det kan kanske vara att servern inte hunnit uppfatta ändringen som skedde igår, men det borde den göra...

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Är det bara jag?

jag får inte klängre nått studsmail.. jag får bara ett konstigt meddelande.. :
Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna. E-postadressen som inte godkändes är Björn. Ämne 'Korr.', Konto: 'pop.passagen.se', Server: 'mailbox.passagen.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 <Bjvrn>... User unknown', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Fel nummer: 0x800CCC79

om man vill vara exakt alltså..

chrull
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Är det bara jag?

Vore trevligt om jag kunde få hela brevet med felmeddelandet, inklusive alla headers, då är det mycket lättare att förstå vad som hänt.

Är det du som kör på Passagen? All information du skrev har ju bara att göra med Passagen, förutom mail-adressen, och på den står det ju bara "Björn", så den är lite svår att veta vad den går till.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Ja, vem e han då?

Känner väl att det är på sin plats att presentera mig. Jag heter Björn Grafström men använder mig av "Azagthoth" på forumen och IRC (där jag då och då hänger på #rpgonline), är 20 år ung och läser just nu filosofi i Umeå (där det, allt taget i beaktande, borde vara snö nu). Jag har varit med och jobbat (bland annat med korrekturläsning) med www.rollspel.nu sedan den startade och det är väl på den vägen som jag nu har "ramlat" in i Codex-arbetsgången.

Rollspel har jag spelat sedan jag var sju eller åtta år gammal, så jag är uppe i snart tretton år. Det blir mest olika former av fantasy, har provat på i princip alla andra genrer men trivs bäst med fantasy.

Musikmässigt skulle väl de flesta säga att jag är hårdrockare. Jag vill dock inte vara så snäv, utan hävdar att det egentligen inte finns några bra genrer i musik, det finns endast bra låtar. Det bara råkar vara så att hårdrocken gjort flest bra låtar. Favoritbanden är Dark Tranquillity och Therion.

Kan väl nämna att jag är sådär lagom vansinnigt intresserad av idrott också, då främst fotboll och ishockey samt större tävlingar i övrigt. När Liverpool spelar fotboll står världen still, när de vinner är det fest och när de förlorar (alltför ofta numera) så är världen målad i mycket mörka färger.

Tja, det var väl allt. Intresserade hör av sig till mig på bjorn@rollspel.nu (och om inte det funkar går det att prova med bjngrm00@student.umu.se men den fungerar endast under universitetsterminerna, eller så kan man ringa, 070-4803369).

/Azagthoth
 
Top