Nekromanti Anorlunda karaktärer.

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
har någon en karaktär
eller känner till en annans karaktär
som är konstig på något vis
så kan den skicka in ett ex.

det vore intressant att se
vilka karaktärer som dyker upp.... :gremgrin:
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Jag har en missla, som arbetar som guld och juvelsmed. Som är med i ett följe av två kraggbarbarer(en av dem är eyrentigrinna), en vanar som är jägare och en cirefalier som är magiker. Misslan som jag spelar heter Blåbär Daggdroppe och är extremt feg. Han flyr så fort det närmar sig stridigheter eller bara att en cituation hettar till. Det är otroligt roligt att spela den karaktären i alla fall för de jag spelar med (förutom kragg/eyren) blir tokiga på att jag försvinner helatiden. En positivsak med min karaktär var det att mina föräldrar blev magiker så jag kan magin "teleportera" vilket gynnar mina syften...

Hoppas det blev lite rolig läsning även om karaktären inte var så jätte extremt udda.
 

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
då kan jag ta upp min rp Felior. :gremsmile:

tack vare dom konstant övernaturliga fenomen som han utsätts för, så har han blivit ´något utav ett galet nerv vrak! :gremwink:

han har silverfärgat hår (skulle inte förvåna mig om det var äkta silver) kvicksilverfärgade kattögon, silverfärgade kläder och rustning. han e vig och smidig som en katt.
plus att han har litet spetsiga tänder.. :gremsmirk:

och så har han skaffat sig ett beroende av magiska prepparat!

plus så e han jagad av hela jargiern (sånt händer när man slår ut överinkvisitorns framtänder då man latjade med hans dotter)
så han har en summa av 100k silver på skallen. räkna med att han e upptagen av att hålla sig vid liv.

plus iochmed alla övernaturliga fenomen så har han ju självklart slagits mot lite gonstiga saker. han har blivit biten av en vampyr (alla dom konstiga prepparaten i kroppen förhindrade att han blev en). nerdrämd av oräkneliga grotttroll. Nästintill dödad av en halvgätte, blivit riven av ytterliga oräkenliga anta odjur. jagad av odöda, jättespindlar, jätteormar, DRAKAR!!!!!.. och så klart har han slagits mot människor och vanliga djur......

det e ett under att han lever!!!!! :gremgrin:
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Omöjlig karaktär.

Vad sägs om en lönnmördardvärg i tornerrustning.

Det var före min tid som spelledare och vi hade ingen annan bok än grundboken EON II.
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Tjae...
Jag tror inte vi har haft allt för "flippade" karaktärer genom tiderna...
Kanske isåfall Stidsfurstens Taki Nurute alias Poetheus den glade som är en smått sinnesjuk kiriyaalv som kastar sahlamdolkar.. Slåss med Ishani och krossar speglar..
Han skapar kaos var han än är och älskar att driva med zorianriddare..
Anledningen är iof. att han är rotraxdyrkande och strävar efter att ta sig högt upp i "orden" men jävlar vad roliga speltillfällen det blivit i hans sällskap..
Hadé
 

sassa

Veteran
Joined
26 Apr 2004
Messages
40
Min kompis spelade en sliskig, tjatig tjuvaktig missla (utan någon som helst moral) med kilt, säckpipa och läderhängslen. Han lyckades alltid bli jagad av hundar, arga bybor och lurade med sig ett litet barn ut i skogen för att sno hennes katt. I strid fungerade denna missla som en kort bärsärker med kastyxor. Trots sina löjligt låga värden hade han en aldrig tidigare skådad tur. Han var även förföljd av en folkskygg skotte.
 

Malkavvaklam

Veteran
Joined
26 Jun 2003
Messages
35
Location
Fbg
Missla och nog så märklig!

Hmm, konstig karaktär...
tja skulle nog kunna nämna en del som spelats/spelas genom alla våra kampanjer. Men den karaktär som jag kommer nämna är nog den om inte konstigaste, så är han i varje fall den mest malplacerade :gremtongue:
Det är en missla, som är en speleman och kallas Glädjesång (heter egentligen Drömfinn). Han har hamnat mitt i Sunariskogen, där han lever tillsammans med en grupp henéa alver. Och hans transportmedel är en ngt. skabbig och illaluktande gammal ulv (misslan tror dock bara att ulven är en "snällis-morris" = hund, om en stor sådan) som han räddade en ggn tidigare i livet. Och eftersom ulven ("Skrankelben") är äldre än honom så är ju seden den att den äldre bestämmer... så ulven bestämmer i många av lägena :gremtongue:
Han är oerhört godtrogen o blåögd, och tror gott om alla... tills dom försöker göra honom illa el. ngn annan illa... men även då så försöker han tycka om dom. :gremcrazy:
I henéastammen är han omtyckt, då han framställer ett mycket gott och berusande starkcider... samt att han är en jäkel på luta och sjunga, och vet hur man skapar feststämmning (Japp!)
Han är dock oerhört feg, och hans specialité är att gömma sig om det blir strid... men han har gjort ett o annat hjältedåd, bl. a kastat en "solkula" (en sorts kula som var laddad med heliotropi... el. ngt.) på en urgammal vampyr som försökte döda oss alla. Brottades t.o.m med en annan vampyr, vilket höll på att gå illa (STY 5 :gremtongue:) men min ulv räddade mig!
Ja, just det hans riktiga namn (Drömfinn) kommer sig av att han är en sanndrömmare... ngt han själv tycker väldigt illa om, då många av hans drömmar har varit väldigt otrevliga och hemska... så han tycker inte om att sova, och är därför ofta väldigt trött :gremfrown:
Hans rykte har t.o.m nått de andra alverna, och av en alvädling blev han inbjuden att spela för hans "Majs-nät-honungen"... eller om misslan inte varit så oförstående, så hade han hört hans Majestät Konungen... och det är dit han är på väg nu.
 

Leopaexd

Veteran
Joined
16 Mar 2003
Messages
37
Location
Stockholm
Tremycket annorlunda karaktärer.

1. Sanaris härskare (jag vet, de har ingen) som dessutom är en veteran som tidigare var trögtänkt men "botades" av ett par magiker när han fick tronen.

2. Han son, den darrhänte bågskytte-prinsen med koncentrationssvårigheter. Han försörjer sig (trots att han är prins) som bågmakare. Han har dessutom en ärkefiende, en slav, ägd av en tjuv.

3. Alven Grodalf (Gråådallf), lönnmördare med färdighetsvärde 41 i armborst (hur han fick det är en annan historia). Han går runt och frågor folk på värdshus efter jobb som lönnmördare.
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
kanske inte så vidare annorlunda...men men!

Jag har en kraggbarbar i min spelgrupp som brukar roa sig med skänkflickorna på värdshusen och lite slagsmål då och då men det konstigaste med honom är att han är så pass snål så att han fifflar till sig andras öl på värdhusen och håller det i sitt eget stopp, sen så sitter han och spottar ölet på de som går förbi! :gremsmirk:
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Lillsam Modarsson, värdshusvärd i den mycket lilla soldiska byn Forshem.

Lillsam är ganska kort, närsynt så det skriker om det (syn 4) och en riktigt fetknopp. Ovanpå detta har han ett hiskeligt humör.
Vidare är Lillsams familj extremt rik (myckt tack vare hans välutbildade bror Veral) och Lillsam själv är vansinnigt attraktiv (per 19).
Detta gör honom, trots hans 27 fyllda, till byns mest eftertraktade ungkarl. Denna närsynta, våldsbenägna fetknopp...

/Johan
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Re: Annorlunda karaktärer.

I vår spelgrupp så hade vi vid ett tillfälle en sanarimagiker som hade en "strikt yrkesmässig" relation till en prostituerad. :gremcool:
Vi hade ganska kul när vi försökte lista ut vad den relationen gick ut på.
Eons karaktärsgenerering skapar många underliga situationer.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Annorlunda karaktärer [Spåjjler: Mina spelare]

Förvisso är hon en SLP, och jag har länkat till det här inlägget hur många gånger som helst redan, men skriver man ett så perverst långt inlägg så gör man. Och annorlunda, det är hon...

Inalea thal Astran

- Ymir, ångestmupp
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Annorlunda karaktärer.

Han var väl hallick helt enkelt?
Är inte kund - klient förhållandet strikt yrkesmässigt då? :gremwink:

/Joel - som undrar vad sanarialven hade för yrke som fick prostituerade som klienter... givetvis.
 

sebbefross

Veteran
Joined
4 May 2004
Messages
2
Location
Sthlm
Tänk er en jätt (2,99m) till Truktirak med en vikt på nära 250pannor med en STY på 42 (en jävla tur) med ett kragg svärd i vardera hand som är skitsofren. Hans andra personlighet är en alkoliserad teddybjörn vid namn Frank (som ientligen är en ande som ibland tar över Fhaats kropp).
Fhatt själv ar nyckterist och lever i celibat, eftersom hans kön blev uppätet av en ond nekroman (mig) när han sov. han rider för tillfället runt i Asarian på sin elefant och letar efter Franks fursvunna Teddybjörns kropp.

Eller så har vi Fhaats motsats den lilla Gurden Nubstub (rykte 23 den jävlige) som rider omkring antingen på Fhaats axel eller på sin stridstänade jätte gris med stora betar. Nubbstub gillat att våldföra sig på kvinor och att stjäla mörda och elda han e nämligen pyroman och e så smart att han kastar eldbommber på det skepp vi seglade på för att en fiskmås sket han i huve.

I min spelgrup fins många fler pukon men dessa två är helt bäst. :gremsmile:
 

jacobsson

Veteran
Joined
5 Aug 2003
Messages
67
Location
Kalmar/smedby
vi hade en undelig karaktär i våran förening det var en alv som var vapenmästare i hel plåtrustning och fajtades med ett kraggsvärd.
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Kraggsvärd med en alv?
Låter kobold, men inte ens en kobold kommer undan med det, eftersom:
Både lyfali och carwelan äger kraggsvärdet vilken dag som helst. (SI!)
Vad var historien?
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Tja...

...jag har väl stött på en och annan underlig karaktär i mina dar och haft en del i tankarna, så jag kan väl ta några lite kvickt.

: Vi har för tillfället en Samorisk munk i följet som är homosexuell, urflippad, en gnutta maktgalen och tyvärr gruppens ledare i nuläget (även om jag försöker ta hans plats med min bredaxlade fd. legosoldat).

: En vanar med namnet Borik som med sin personlighet på 26 (fråga inte!), sina miljoner silver och sitt egna svärd av alviskt snitt "Ashariens stolthet" förpestat vår tillvaro. Han tog för övrigt initiativet att döda ett troll "endast" med hjälp av 70 kilo kyckling med curry och en kagge dvärgabrygd. En totalt vedervärdig karaktär som så småningom skaffade sitt egna transportföretag och höll sig med en egen karavan (kameler, elefanter och ett och annat pungdjur) som han skötte på egen hand.

: En grupp på fyra samställda misslor med de smickrande namnen Ecstacy, Hash, Marijuana och Heroin. Sällan har jag tagit en närmare titt på så många alviska örter förut! Alla bar för övrigt stora tunga tvåhandsyxor, stångvapen eller stridsklubbor samt så höll vi oss med en mustig elefant med ett dvärgiskt armborst monterat på ryggen (Krell-khan-hon-spaz om jag minns rätt, stort var det iallafall). Utöver detta byggde vi oss vår egna stad Schlammabad där vi inte helt legalt höll oss med allehanda odlingar (som sagt, Fråga Inte!) och ett och annat pungdjur. Lyckligtvis tog galenskaperna slut inom kort!

Vad jag däremot hade velat spela, som visserligen inte är vidare vrickat men ändå ganska underligt i mina ögon och jämfört med vad jag är van vid är en samorisk munk som saknar stridsrelaterad färdighet men däremot kan en smula Biotropi som han använder att hela sårade med. På toppen tänkte jag krydda med lite naivitet och lite "nej-men-kära-nån-vilken-röra" stilen. Kan det funka tror ni?
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: Omöjlig karaktär.

Det var väl ingen omöjlig karaktär, om än lite udda. Man utför ju sina lönnmord på olika sätt. Han kanske gör det genom att vinna tornerspel, komma in i societeten för att sedan finna sitt mål och döda det. Man har ju inte tornerrustning på sig jämt om man har en sådan. När man förväntar sig strid, ja. Inte annars...
 
Top