Nekromanti Announcement! Nu händer det verkligen! Yatta!

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
GrottrolletNaug;n279417 said:
Karaktärsgenereringen i Neotech Edge har mycket mer gemensamt med Neotech 2 än med Noir. Det är en typ av lifepath-system med sin egna lilla twist. Precis som N2 och Eon så finns det många stämningsfulla händelsetabeller som förankrar karaktären i spelvärlden redan från start!
Härligt!

Det gör mig överlycklig!
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Njord;n279360 said:
Ska man inte få något bekräftelsemail eller nåt från kickstarter.com när man pledgeat? Det står att jag redan backat projektet men har ännu inte fått nåt mail. Loggade in som gäst om det har med saken att göra.
Hejsan Njord!

Man ska få bekräftelsemail på en gång. Kolla om det ramlat i spam? Annars, skicka dina uppgifter till oss på info@helmgast.se så letar vi.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
efilips;n279414 said:
Ser sjukt nice ut.
Men en fråga om jag pledgar på basare nivå får jag något som jag inte får om jag helt enkelt väntar och köper spelet i butik? Jag har backat flera av Fria ligans projekt och då brukar det ingå att man får tillgång till extra grejjer som tex produkter som kommer senare i PDF.

Här verkar jag, förutom att jag måste betala 100 :- i frakt (som jag slipper om jag köper i butik) inte få något för att jag hjälper er med finansiering.

Inser att jag inte låter super skön i denna post men kan ändå inte låta bli att kolla, mest för att se om jag fattat rätt. För helst av allt vill jag faktiskt spendera mina pengar på ert projekt. Men jag vill liksom få något litet extra tillbaka också.
Det är en rimlig frågeställning. Låt mig försöka lista vad kan ses som fördelar med att backa istället för att köpa i butik, just för nivån Basare:
  1. Vitsen med Kickstarter för oss är inte finansiering per se, utan om att spendera rätt mängd pengar baserat på intresse. Ju fler som är intresserade, desto mer pengar på böcker, illustratörer, extramaterial, etc. Hade vi bara kunnat ha butiksförsäljning hade vi behövt vara mycket mer blygsamma i vad som ingår i produkten. Så fler får mer om man backar.
  2. Du kan räkna med att priserna i butik blir högre.
  3. Bara backers kan köpa våra addons (Resurspaket, tärningar, tavlor, etc). Vissa av dessa kan komma ut i vissa butiker efter ett tag, men förmodligen till ett högre pris.
  4. Digital-access ingår automatiskt i alla backer-nivåer, men sannolikt inte i butik, eller måste köpas extra (vi har inte satt våra slutgiltiga planer här). Vårt digitala stretchgoalmaterial, som tidslinjen, kommer till backers före andra och vissa kanske inte kommer till butiksköpare alls.
  5. Man får böcker levererade först om man backat.
  6. Man får en sticker. Yeah!
Med det sagt, vi tror förstås också på butiksförsäljning och hoppas Neotech kommer i många butiker, och att många hittar spelet där, som kanske inte annars hade hittat spelet på Kickstarter!

/Martin
 

efilips

Veteran
Joined
16 Oct 2015
Messages
13
Bra svar, tack! Jag gillar Marcos regler i Noir och cyberpunk så det blir nog en pledge.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
ripperdoc;n279431 said:
[*]Man får böcker levererade först om man backat.


/Martin
Stämmer det verkligen då, har varit med i för många kickstarters där folk kunnat köpa spelet i butik innan man fått spelet levererat.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Hans E Magnusson;n279450 said:
Stämmer det verkligen då, har varit med i för många kickstarters där folk kunnat köpa spelet i butik innan man fått spelet levererat.
Jag ska se till att det stämmer för Neotech, ja. Sedan skickas inte alla böcker från Kickstarter ut exakt samtidigt, det tar rent fysiskt tid att packa och posta hundratals paket, så vissa får snabbare, andra senare (vi skulle prioritera efter storlek på pledge, om det är möjligt). Skulle gissa att butik får böckerna någon vecka efter sista backer, men saker kan ändras, det är ett tag kvar! Dessutom kommer backers få PDF:er betydligt tidigare, så de får se och använda spelet först ändå.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Peter;n279401 said:
Mars 2019
När jag tittar efter vad detta sena datum beror på upptäcker jag att det här projektet egentligen går emot en av mina principer för att backa.

Vilken då? Jo, jag anser ganska bestämt att rollspelsprojekt bör vara manusklara innan de bröstar upp sig på KS. Det skall helst bara vara layout och korrektur kvar. Som minimum måste det finnas ett första utkast till texten.

Men jag skall hålla ett öga på projektet och se om de kan göra något för att lugna mina farhågor.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Bolongo;n279471 said:
När jag tittar efter vad detta sena datum beror på upptäcker jag att det här projektet egentligen går emot en av mina principer för att backa.
Jag trodde det var ett skämt. Det kommer seriöst ut i Mars 2019?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Första 35 sekunderna av deras trailer-klipp får mig att tänka på det här:


? China all the time...! ?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Gissar på att Mars 2019 är hyfsat tilltaget, för att ha tidsmarginaler att ta till eftersom flera inblandade och det är jobb på fritiden som gäller. Brukar bli färre sura miner om det blir klar innan, än om man satt ett mer optimistiskt datum och sedan drar över.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Bolongo;n279471 said:
När jag tittar efter vad detta sena datum beror på upptäcker jag att det här projektet egentligen går emot en av mina principer för att backa.

Vilken då? Jo, jag anser ganska bestämt att rollspelsprojekt bör vara manusklara innan de bröstar upp sig på KS. Det skall helst bara vara layout och korrektur kvar. Som minimum måste det finnas ett första utkast till texten.

Men jag skall hålla ett öga på projektet och se om de kan göra något för att lugna mina farhågor.
Alla som jobbat med manus vet att "manusklar" är ett relativt begrepp - det blir aldrig riktigt klart, men till slut får man nöja sig. Vi har ett första utkast till hela manus - faktum är att vi för flera år sedan var "klara" med ett dubbelt så långt manus, som vi nu klipper om och redigerar till något tajtare (och sparar resten till kommande böcker). Man kanske kan säga att 90% av textmängd är klar, men mycket av textarbetet som kvarstår är ren redigering och korrläsning. Eftersom det ofta är in-game text så kräver denna fasen extra jobb. Sedan kvarstår speltest, sättning och en mängd illustrationsjobb. Men vi hade aldrig kickstartat om vi inte kände att det var klart nog - vi har ju utlyst Neotech 3 som "nästan klart" tidigare och lärt oss av det. Och ja, mars 2019 är satt med medvetenheten att rollspelsmakande är en i högsta grad inexakt vetenskap där mycket kan hända, bättre att vara konservativ i alla tidsestimat.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
ripperdoc;n279477 said:
Man kanske kan säga att 90% av textmängd är klar, men mycket av textarbetet som kvarstår är ren redigering och korrläsning.
Det låter ju mer förtroendeingivande. Borde kanske framgå tydligare av projektsidan.
 

Southmountain

Veteran
Joined
22 Dec 2015
Messages
50
Om stor del texten är klar kanske lite utkast kan delas med backare så att man kan se vad det är man backar. Lite som Onyx Path gjort med sina senaste kickstarters.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Har backat på Pro-nivån men eftersom jag är sugen på en del av add-ons och Pro-nivåns enda attraktion för mig är ett slipcase så funderar jag på att sänka till Basare...
 
Top