Nekromanti Announcement! Nu händer det verkligen! Yatta!

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Grymt! Efter bio och några *ehum, flera, ehum* öl är jag jääävligt taggad! Hoppas det håller i sig även imorgon! :)

Heja er!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,995
Location
Ereb Altor
Yay! Min pepp har ju successivt skruvats upp de senaste 10 åren och jag har misströstat, men nu!!!

Håller tummarna att det blir en jävla grym kickstarter!!
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Ska man inte få något bekräftelsemail eller nåt från kickstarter.com när man pledgeat? Det står att jag redan backat projektet men har ännu inte fått nåt mail. Loggade in som gäst om det har med saken att göra.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Vilken spännande pitch! Jag har aldrig fattat grejjen med cyberpunk (och då har jag ändå spelat Mutants ökända "svarta låda"), men det här låter jättespännande. Synd att jag är känslomässigt fast i fantasyträsket. :p
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Tänkte pledga, men jag har blivit trött på kickstarters och liknande projekt så jag köper hela spelet när det finns i butik. Detta är inget personligt mot N3 utan mer en attitydförändring hos mig själv. Jag förbeställer aldrig spel till min PS4-Pro eller XoneX heller utan köper hellre spelen när de väl finns ute. Jag pluggar 100% och jobbar 100% och detsamma gör min fru samt att vi har två yngre barn, blir till att prioritera var pengarna hamnar och jag har börjat ogilla att låsa upp mina pengar i projekt som kan vara flera år försenade.

Väntar fortfarande på Kult, vilket var det sista spelet jag var med och kickstartade.

Men jag önskar N3 all lycka då jag självklart vill ha möjlighet att köpa den färdiga produkten i butik eller som PDF på Drivethrurpg eller liknande.
 

Famine

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
39
AI- level slut! Det gick kvickt, tyvärr hann man int e med den ????
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Dagens tankebana... :rolleyes:
Meh... orkar inte bry mig, och har ingen nostalgi till Neotech. Har tvåan liggandes någonstans och inte orkat läsa den ännu. :confused:

Oh... Böckerna ser rätt snygga ut. :)

Moddad version av Noirs regler? :eek:

Fundat på Pro-nivån :grin:
 

efilips

Veteran
Joined
16 Oct 2015
Messages
13
Ser sjukt nice ut.
Men en fråga om jag pledgar på basare nivå får jag något som jag inte får om jag helt enkelt väntar och köper spelet i butik? Jag har backat flera av Fria ligans projekt och då brukar det ingå att man får tillgång till extra grejjer som tex produkter som kommer senare i PDF.

Här verkar jag, förutom att jag måste betala 100 :- i frakt (som jag slipper om jag köper i butik) inte få något för att jag hjälper er med finansiering.

Inser att jag inte låter super skön i denna post men kan ändå inte låta bli att kolla, mest för att se om jag fattat rätt. För helst av allt vill jag faktiskt spendera mina pengar på ert projekt. Men jag vill liksom få något litet extra tillbaka också.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Fråga: Karaktärsgenereringen i Neotech spelen är legendarisk.

Ni säger här att ni kommer använda er av en motor som påminner något om Noirs? Noir har ett helt okey regelsystem för karaktärsgenerering, men inte sådär super-kul.

Hur gör ni det i Neotech
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Karaktärsgenereringen i Neotech Edge har mycket mer gemensamt med Neotech 2 än med Noir. Det är en typ av lifepath-system med sin egna lilla twist. Precis som N2 och Eon så finns det många stämningsfulla händelsetabeller som förankrar karaktären i spelvärlden redan från start!
 
Top