Nekromanti Annat forum.

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Jag vet att detta är rollspel.nu men hade har en fråga. Vore det inte bra med ett forum får figurspel, brädspel och kortspel här på rollspel.nu? Ovannämda hobbys är ju väldigt nära besläktade med rollspel.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo, jag tycker att det låter som en bra idé ! Det ligger åxå en tråd lite längre ner åx som tar upp samma sak. Fast det är ju bra att vi påtalar det...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Kanske inte besläktat, men ändå håller jag med. Dessutom ett forum som helt och hållet tog upp ämnet "rpg-musik", ett ämne som kommer upp ganska ofta på olika forum...



/King Kromm
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Ja, det skulle vara skönt.

Precis som med rollspel, så köper man ju grisen i säcken med brädspel. Tur att det finns ställen som rollspel.nu där man kan kolla läget lite innan man handlar.

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Mjae, Användarna anser ...

<I>
"Forumet SF- och Fantasy-kultur passar väl ypperligt för
rollspelsmusik?"</I>

Det roliga är at detta disskuteras mest på Rollspels-
forumet.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Inget svar

Jag tänkte kanske att jag kunde få svar på min ursprungliga fråga. Om det kommer ett forum för de ämnen jag nämde där eller var man ska diskutera sådant.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Inget svar

<cite>"Ovannämda hobbys är ju väldigt nära besläktade med rollspel."</cite>

Måhända är de hobbysarna nära besläktade till rollspelshobbyn, men det är inte rollspel och det är rollspel vi inriktar oss på. Magic-kortspel tar sidan <A HREF="http://www.svenskamagic.com/">www.svenskamagic.com</A> hand om till exempel.

Men sen heter vi ju Codex också, och Codex inriktar sig på mycket mer än bara rollspel... Mycket kommer att hända inom en inte alltför avlägsen framtid.


MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 
Top