Nekromanti Anmælan till varulvsspel

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Innan spelet har börjat så vill jag passa på att säga till er som är nya i spelet. Det är flera spelare som har varit med förut och det är lätt hänt att man tar rygg på spelare bara för att de varit med förr, för de vet ju bäst. Gör inte det, bilda dig din egen uppfattning om saker och ting och rösta smart.

Det bästa för byborna är att ha drev mot 2 spelare, men se till att aldrig slumpen får avgöra vem som åker ut i slutet av rundan.

Och rösta hellre tidigt och bytt din röst sedan än att vänta med att rösta. Du kan byta din röst hur många gånger som helst.

~Vicotnik som kommer med opartiska tips innan spelet har börjat.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Och gör inte mitt misstag från förra gången och snärj in dig själv i vad alla säger. Läs en gång, tänk över det och läs sen igen. Först efter att du läst det andra gången skriv. Pratar av egen erfarenhet, jag var väldigt "het på gröten" vilket slutade med att jag la fälleben för mig själv.

//Fain, som förmodligen inte kommer följa sitt egna tips.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Kan bidra med en "Don't":
Boka inga kurser under tiden som spelet pågår, blev mycket inaktiv p.g.a detta.
M.a.o var aktiv helt enkelt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Individuella bekræftelser från alla tretton på under 18 timmar. Det bådar gott før aktiviteten i spelet :gremsmile:

På grund av mitt veckopendlande och en arbetsdag full av møten så flyttas spelstarten till

Tisdagen den 20 september, klockan 12.00

Jag skickar då ut era roller och lægger upp tråden før førsta rundan. Dærefter kommer dock spelrundornas slut/start att ligga på kvællstid (21.00 har vi ju kørt med i tidigare spel och det verkar funka fint).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Röst: Maniac

-*-

Några saker till (jag är ju nästan en varulvsspelssenior här):
1. Våga DREVA. Sitter du i ett drev, dreva också! Kräv förklaringar, jaga spelaren. Sitter du inte i ett drev är det din facking skyldighet att ta ställning till de drev som finns, och om du tycker att alla suger är det din skyldighet att försöka starta ett bättre. Be aggressive!
2. Våga påverka UTRÖSTNINGEN. Som bybor är det enda riktiga verktyget vi har att rösta ut spelare, och som bybo är det din uppgift att försöka påverka vem som blir utröstad, för annars blir det varulvarna som bestämmer.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
xyas said:
Individuella bekræftelser från alla tretton på under 18 timmar. Det bådar gott før aktiviteten i spelet :gremsmile:

På grund av mitt veckopendlande och en arbetsdag full av møten så flyttas spelstarten till

Tisdagen den 20 september, klockan 12.00

Jag skickar då ut era roller och lægger upp tråden før førsta rundan. Dærefter kommer dock spelrundornas slut/start att ligga på kvællstid (21.00 har vi ju kørt med i tidigare spel och det verkar funka fint).
Ahhh... så jobbigt, måste jag vänta en hel vecka på att få börja peka finger och skylla ifrån mig på Vimes. :gremtongue:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Och vi spelar på svenska va?

..
Ni får førsøka leva med mitt danska tangentbord. Men jag lovar att jag ska førsøka hålla mig ifrån att børja prata om hur varulvarna slår ihjæl folk med smørrebrød och hur mycket hygge byborna har :gremtongue:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag tror det, Recca. Men det kommer säkert vara bra drag i dig ändå (om du inte blir varulv förstås, då kommer vi sniffa ner dig med en gång)!

Kolla lite i de äldre trådarna. Ställ in platt visning och 99 inlägg per sida, kör hårt!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Det finns en fördel att inte ha spelat tidigare och det är att ingen vet hur du brukar spela.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Frankenstein said:
Jag har aldrig spelat på rollspel.nu men kört förut.
Inte så svårt börja med att rösta på Vicotnik som alla andra så blir det bra.
Mjo med tanke på vilka som är med så vore det mest logiskt att rösta ut mig eller Vimes först, ev unfair, annars är det inga direkta namn som jag känner mig direkt orolig över ifall någon av oss skulle bli varulv.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Ska vi kanske spara spekulationerna och fingerpekandet tills spelet faktiskt børjat? :gremlaugh:

Kul att se att ni ær taggade dock.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
xyas said:
Ska vi kanske spara spekulationerna och fingerpekandet tills spelet faktiskt børjat? :gremlaugh:

Kul att se att ni ær taggade dock.
Men måste vi. :gremwhistle: Kan vi inte få börja misstänka varandra redan nu.... eller ännu bättre starta spelet nu? eller på torsdag? Snälla :gremsmile:
 
Top