Varulv Anmälan: Tjuv och polis

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Strax efter @fjodorsenubas hyllade Alien-spel kommer här anmälningstråden till nästa lir, som kommer att gå av stapeln i juni. Jag tänker att vi börjar spelet typ helgen efter nationaldagen, så någonstans runt 10/6, men det är förhandlingsbart om folk har starka åsikter.

Spelet kommer likt mitt förra att vara mekaniskt öppet, så att lista ut hur mekaniken fungerar kommer inte att vara en grej. Den kommer dessutom att vara ganska simpel. Spelet kommer att ha lite annorlunda vinstvillkor, men USP:en är att deltagarna kommer att kunna skicka privata PM till varandra. Utmaningen för byn (tjuvarna) är att de måste koordinera sina handlingar med varandra för att vinna, men utan att ulvarna (bylingen) får nys om vad de planerar. Därmed har varje enskild spelares beslut om vad som berättas för vem, och vem de litar på, stor betydelse.

Viss risk finns att detta kommer att bli svårbalanserat, men vi får se hur det blir med den saken. Åh, och eftersom en del av spelet kommer att ske i privata PM blir det mindre av en åskådarsport än vanligt, så vill du hänga med i spelet så får du delta!

Vem är på?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
. Åh, och eftersom en del av spelet kommer att ske i privata PM blir det mindre av en åskådarsport än vanligt, så vill du hänga med i spelet så får du delta!
Jag känner mig attackerad
Kan du inte bara sätta en regel att i alla pm-trådar folk skapar måste jag få vara med?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Jag är gärna med också. Jag ska fånga den där Martin3 som uppenbart är med i familjen Knyckertz! :p
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Det låter sjukt kul, och häxrådet var ju super, men jag är extremt tveksam till om jag kommer hinna med det 😢 Så får bli nej så länge. När är sista anmälningsdatum?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Det låter sjukt kul, och häxrådet var ju super, men jag är extremt tveksam till om jag kommer hinna med det 😢 Så får bli nej så länge. När är sista anmälningsdatum?
Öhh, typ två dagar innan start. Så det är lugnt så länge och du kan kolla när det närmar sig hur det ser ut för dig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Kul koncept! Jag hade ju varit med även om konceptet var "ingen får skriva nått, i slutet av spelet slumpar jag vem som vunnit", men det här vill jag inte missa om det så är det sista jag gör.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Rent statistiskt måste det väl vara större chans att rösta ut Basse som ulv än bybo.
Alla ni som arrar Varulvsspel: hur ofta väljer ni roller till spelare eller ”råkar” lotta om?
Ärligt!
Ärligt? Jag tror jag fuskade senast 2010 eller något sådant.

Jag tror Basses inneboende ondska gör att han drar åt sig varulvsroller.

---

För övrigt! Fler borde anmäla sig till detta! Genesis senaste spel var, enligt min ringa (jag har spelat eller lett alla jävla varulvsspel på WRNU sedan 2009) mening, ett av de absolut bäst designade och roligaste spelen vi spelat. Missa inte detta!
 
Top