Varulv [Anmälan] - rollspel.du - en sjävldistansanalytisk spelomgång av metavarulvspel

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Hej alla bybor (och ulvar) där ute!

Nu är det dags att anmäla sig till rollspel.du - en sjävldistansanalytisk spelomgång av metavarulvspel!
Det låter mycket finare än vad det är. Spelet är kryddat med lite av termerna vi slänger oss med.
Stänger anmälan den 16:e februari kl 22.00.

Det kommer vara dolda saker som påverkar röster men i grunden ska det vara ett "vanligt varulvspel TM", dvs mindre brädspel från mig än vanligt.
Sen kan jag inte lova att balansen är särskilt bra men jag tror jag ska ha undvikit de värsta fällorna.

Tanken är att vi kör igång den 17:e februari kl 12 och avslutar R1 den 18:e februari kl 21.00.
Rundorna startar sen kl 22.00 och pågår till 21.00 följande dag.

Är alla dina forumkompisar ulvar eller bybor? Ta reda på det i denna omgång av rollspel.du!



Röstverktyget enligt begäran.
https://werewolf.florin.nu/82693
 
Last edited:

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,266
...Nu blir jag paranoid. Är det här ett meta-varulvsspel där man spelar backstabbande varulvsspelsarrangörer? Behöver man alltså vara rädd för Genesis, Fjodor, och alla de andra på riktigt så länge spelet pågår?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, jag är med! W176 är med! Yes!

Eller, för att anknyta till temat:

Vad är egentligen att spela varulvsspel? Vad är varulvsspel? Frågan kanske lättast besvaras med att fråga vad som inte är varulvsspel? Om vi utgår från den fransk-brasilianska filosofen, tänkaren, makramé-samlaren Ferdinand Boastillas-Samborombonbonbon blir svaret ”Jag vet ej!” och bara det är ju tänkvärt, om vi tillåter oss att våga möta våra inre frågetecken som aldrig rätas ut. Vi kanske inte kommer svaret närmare, men säg, är det inte frågan som är viktigast?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Vad är egentligen att spela varulvsspel? Vad är varulvsspel? Frågan kanske lättast besvaras med att fråga vad som inte är varulvsspel? Om vi utgår från den fransk-brasilianska filosofen, tänkaren, makramé-samlaren Ferdinand Boastillas-Samborombonbonbon blir svaret ”Jag vet ej!” och bara det är ju tänkvärt, om vi tillåter oss att våga möta våra inre frågetecken som aldrig rätas ut. Vi kanske inte kommer svaret närmare, men säg, är det inte frågan som är viktigast?
Den här diskussionen är när nog omöjlig i ett modernt sammanhang om den inte förhåller sig till den tyske varulvsteoretikern Hans Luddwig von Bröö-Pumperdickel och hans revolutionerande varulvsbegrepp wohinwulf som snarare postulerar att frågeställningen bör vara "Var är varulvsspel?" (von Bröö-Pumperdickel, 1927). Som allmänt bekant menade von Bröö-Pumperdickel att varulvsspelets själva psyko-spatiala dimension inte går att separera vare sig från dess sociokulturella kontext eller faktiska mediering, vilket leder till att varulvsspelets själva essens sammanfaller i sin textuella form kring sin initiala och finala intention på det temporala fältet. Hur vi än värderar von Bröö-Pumperdickels teoribildning idag - oavsett om vi talar om von Bröö-Pumperdickels ursprungliga arbete, de revideringar han genomförde under exilen i Mexico eller de revisionistiska tänkarna i hans efterföljd - är det ovedersägligt att alla initierade diskussioner om varulvsspel behöver förhålla sig till den.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Okej, jag är med! W176 är med! Yes!

Eller, för att anknyta till temat:

Vad är egentligen att spela varulvsspel? Vad är varulvsspel? Frågan kanske lättast besvaras med att fråga vad som inte är varulvsspel? Om vi utgår från den fransk-brasilianska filosofen, tänkaren, makramé-samlaren Ferdinand Boastillas-Samborombonbonbon blir svaret ”Jag vet ej!” och bara det är ju tänkvärt, om vi tillåter oss att våga möta våra inre frågetecken som aldrig rätas ut. Vi kanske inte kommer svaret närmare, men säg, är det inte frågan som är viktigast?
Definiera "spela".
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Anmäler mig om ni lovar att jag kommer få svar på mina innersta grubblerier.

Om jag inte är med, finns då detta Varulvsspel?
Om jag är med, existerar då detta Varulvsspel bara i mitt medvetande?

Jag kanske lär mig nåt om va fasiken ni dillar om jag anmäler mig…eller inte…

Ja e på👍
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
För övrigt drar jag in en

Röst: @Vimes
Att redan i anmälan hänvisa till von Bröö-Pumperdickel är ju en avancerad ulvtaktik det har ju diskuterats ända sedan paneldebatten i Montevideo 1974. Sen att det går att direkt förklara det här beteendet med Ulvrationalitet får ju både @Basenanji och @Waterhouse , u-rats stora förespråkare att pinga rött.

Jag var idag gammal när jag insåg att man kan namnge spoilertaggen! Underbart ju nu ska jag lägga allt under spoilertagg!

Friggebod - bra eller dålig, diskutera i smågrupper!

Varför tyckte jag att det var hysteriskt roligt att tänka på Varulvar i en luftballong som en misslyckad föregångare till Ulvar på ett flygplan.
 
Last edited:
Top