Varulv [Anmälan] Rickard och Mårten: Total Mårtenkallelse

har fortfarande inte smält att @Basenanji är pensionär
Du, jag var pensionär innan begreppet var uppfunnet! Grognards vill spela OSR med mig när de vill känna sig unga (jag förfäktar åsikten att Advanced Dungeons and Dragons av TSR ((första utgåvan förstås)) är nymodigheter!

STOPP!

Anmälan är stängd och tärningen är kastad.

Roller kommer skickas ut under dagen och morgondagen, från och med nu är det inte tillåtet att kommunicera om spelet förutom i de officiella speltrådarna där den första alltså dyker upp på lördag klockan 09.00.

Må lyckan stå den djärve bi!

PS. Har du inte fått nån roll utskickad i morgon eftermiddag får du gärna höra av dig i PM till mig för då har jag glömt bort dig. DS.

Last edited:
Har du inte fått nån roll utskickad vid det här laget är du officiellt bortglömd. Skriv till mig i PM i så fall!

Regler:

§0: Spelet består av två fraktioner: Familjen Andersson och Parasiterna.
§0a: Familjen Andersson vinner när alla parasiter är döda.
§0b: Parasiterna vinner när de är lika många som (eller fler än) familjen Andersson.

§1: Familjen Andersson får inte prata om spelet med varandra utanför den aktuella speltråden.
§1a: Parasiterna får prata med varandra utanför speltråden.
§1b: Det är otillåtet att redigera och radera inlägg.
§1c: Det är otillåtet att posta bilder som föreställer roll-PM, eller som föreställer din inbox på WRNU.

§2: En spelare kommer röstas ut varje runda.
§2a: Du får byta kandidat för röstningen hur många gånger som helst. Det är den senaste rösten som räknas.
§2b: Rösterna måste kunna fångas av rösträkningsverktyget för att räknas. Skriv helst på en egen rad "Röst: @Användarnamn", t.ex.

Röst: @impetigo

§3: Varje runda har en deadline som meddelas vid rundans start.
§3a: När deadline nåtts får inga nya inlägg skrivas i tråden.
§3b: Den som då fått flest röster på sig försvinner ur spel.
§3c: Om det är oavgjort mellan två eller flera spelare är äldsta röst utslagsgivande.
§3d: Den utröstades lagtillhörighet avslöjas i uppstarten av nästkommande runda i form av att deras namn skrivs ut i rött (för parasiter) eller grönt (för familjen Andersson).

§4: Parasiterna har förmågan att nattmörda en spelare.
§4a: Parasiterna skriver i PM till SL under dagfasen vem de vill nattmörda, den personen försvinner då ur spel förutsatt att väktaren inte använt sin förmåga på samma spelare.
§4b: Den nattmördades fraktion avslöjas i uppstarten av nästkommande runda i form av att deras namn skrivs ut i rött (för parasiter) eller grönt (för familjen Andersson).

§5: Familjen Andersson har en väktare som heter Rickard.
§5a: Väktaren skriver i PM till SL under dagfasen vilken spelare han vill skydda från nattmord.
§5b: Väktaren kan inte skydda samma spelare i två efterföljande rundor utan måste byta mål varje runda.

§6: Familjen Andersson har en siare som heter Mårten.
§6a: Siaren skriver i PM till SL under dagfasen vilken spelare han vill sia för att få veta dess lagtillhörighet. SL svarar siaren i PM under nattfasen om spelaren i fråga tillhör familjen Andersson eller Parasiterna.

§7: Det kan vara så att det finns fler specialroller i spel än de som nämnts i paragraferna ovan, i så fall framkommer det i respektive spelares PM hur reglerna för den specifika rollen fungerar.

Back