Varulv Anmälan: Prinsens följe (vecka 10)

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Följe ett:
NamnYrkeFärdighet
XyasFältskärKroppskontroll
Martin3VäpnareObemärkt
BasenanjiGycklareInspirera
LukasMunkBrygd
VimesHäroldDiplomati

Eftersom vi nu kör två parallella spel så är det ju minst sagt förvirrande om båda speltrådarna ska heta "Prinsens följe - runda 1". Därför får ni i uppdrag att demokratiskt fast med lagom mängd våld och hot komma fram till namnet på er respektive prins. Så att trådarna kan heta "Prins Tjoflöjts följe - runda 1" och "Prins Heppetihopps följe - runda 1". Fast med bra namn. Lycka till!
Jag föreslår att Följe 1 ska kallas för "Prinsessan Magicas följe"
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,023
Följe två:
NamnYrkeFärdighet
KorpaVäpnareStrid
fjodorsenubaMunkDiplomati
SiddSmedKroppskontroll
ImpetigoKockInspirera
EmpericusFältskärBrygd
Jag kommer bara på "Prins Alberts följe" så nu måste ni övriga komma på ett betydligt bättre namn!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag ville göra ett namn baserat på våra namn, men så coolt är inte Prins Fiskes följe.

En riddar-namn-generator ger t.ex. Tristram, Tristan, osv. Så Prins Tristram?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,023
Jag ville göra ett namn baserat på våra namn, men så coolt är inte Prins Fiskes följe.

En riddar-namn-generator ger t.ex. Tristram, Tristan, osv. Så Prins Tristram?
Prins Fiske var ju bra :)

Prinsessan BLMVX låter väldigt spacigt eller gammel romskt...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,570
Ok, så ena följet "fiskprinsen" (snark) och det andra är:

PRINSESSAN MAGICA

🤩🤩🤩


Bra namn! 😀
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,967
Location
Linköping
Bra jobbat med namnen! Prinsessan Magica får förstås vara lesbisk för jag orkar inte skriva om prinsessornas namn i all flufftext. Har lite kvar att skriva men har ju en vecka på mig.

Räknar med spelstart söndag kväll v9 och att rundorna är 24 timmar.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,967
Location
Linköping
All flavour-text är klar. Nu ska jag bara slumpa ut era dolda uppdrag och sedan slappa till söndag. Det kan bli så att rundan kommer igång tidigare än på kvällen för att startrundan ska bli lite längre än 24 timmar så ni hinner bli varma i kläderna.

En runda kommer alltså (för att sammanfatta lite) bestå av att ni skriver med varandra i tråden samt röstar om vilken plats ni ska besöka härnäst. Typ "Röst: Bageri" och den med flest röster blir nästa destination. Vid oavgjort så slumpas det.
De tre första platserna ni besöker sker på förmiddagen och de senare fyra platserna besöks på eftermiddagen. Det här spelar roll för vissa hemliga uppdrag.

Alla kommer ha följade förmågor att använda under spelets gång (bränna av allihop runda 1 eller sprid ut, helt upp till varje spelare):
3st Ange två platser och få veta vilken som ger din karaktär mest kunskap
1st Ange en i följet och få veta hur många sidouppdrag denne klarat (körs innan resulation av rundans sidouppdrag)
1st Ange en i följet och förhindra denne från att få kunskap från sitt yrke ELLER färdighet (det som skulle ge flest poäng är det som förhindras)
Dessa anges i PM till spelledaren under en rundas gång. Är man riktigt snäll så är man övertydlig och skriver "runda 3 vill jag använda..." och inte "nu vill jag använda..." för att minimera risken att jag rör till det för mig.

Efter förmågorna körts så summerar jag ihop all ny kunskap och presenterar nästa runda.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,967
Location
Linköping
Är det förbestämt hur många rundor det är?
Ja det är sju rundor som spelas, dvs det tar exakt en vecka att spela. Söndag kväll (fast jag tjuvstartar kanske lite, så eftermiddag snarare) till söndag kväll.
De tre första rundorna (eller timmarna som de symboliserar) kallas förmiddag och de fyra senare rundorna kallas eftermiddag.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Jag är helt övertygad om att prinsessorna hänger i smedjan så jag tycker vi ska kolla där först å främst.
Avslöjjjar inte mina källor…
Sen så undrar man ju vad det blir för käk på festen så vi tar väl en sväng förbi balsalen.
Tar för säkerhets skull med smidesjärnet om vi nu skulle ha oturen att träffa på de andra slashasarna till anhang…

Röst: Smedjan
 
Top