Varulv Anmälan: Paris - part trois (of doom)

Jag är med. Kan man få guld som färg? Passar bra med min satsning 2026. Fast lite Trumpvarning. Usch. Nej, isåfall vill jag ha någon annan färg. Svart! Svart får det bli! Det är en kaxig färg, anarkister och brigader! Jo ru! Basse morskar upp sig!! Fast vänta nu…para-fascistiska italienska uslingar? Nä, det gillar vi inte. Usch no. 2.

Hm. Lite färganalys kanske kan hjälpa här? Basse är:
  • snel
  • bybo
  • mera snel
Vilken färg passar bäst då?

Ljusblått. Som färgen på FN:s flagga. Eller… olivgrönt! Lagrar av bildad välvilja eller en solig backe i grekland med ett glas retsina och grillad halloumi. Ameh håll i mig va fint!

Vill vi ha mer kulturman i manchester kanske ockrainspirerat brunt kan fungera. Lite moddigt dock, ingen sån jobbig frän brun nyans som hipstersarna på Nytorget har: ”Fan va fult!” utbrister den ena hipstern till den andra som glatt svarar: ”Ja, jag vet!” innan de båda beger sig till ett nyöppnat ställe som serverar svensk vermouth gjord på rester av ättiksgurka.

Det var lite om mig och så. Ska vi rösta ut @Brynolf nu?
Hörru, politik är föbjudet på det här bygget!

Teori: copy/paste av tagglista ser likadan ut som egenskriven tagglista, men xenforo fixar bara ping för det sistnämnda.

Helt ok att vara reserv. Hoppas vi kommer upp i 8 spelare iaf.

Är det nu som @Feuflux har planerat in en hemlig tredje fraktion, som äntrar spelet när den/de själva bestämmer: Kardinalgardet är självstyrande och väljer själva hur de går och dödar och kan således hålla sig dolda genom att följa "orders" så länge de väljer. Är de i majoritet (dvs max en royalist och en rödkappa) , så har gardet lyckats med en egen militär statskupp :D
Frankrike är för alltid efter det en miltitärstat!

Börjar redan planera ett maktövertagande alltså?
Om 2026 ska bli mitt varulvsspelsguldår måste man våga sticka ut hakan och köra så det ryker! 🏎️ Second place is first loser osv.

Du då? Vad har du för ambitioner? Mittenplacering som vanligt? 🔥🔥🔥

@BiobunkerVII har ju gett upp i förtid törs inte ens va med tssk tssk

Hoppas ”of doom”-temat kommer lysa igenom med att tex revoltörenas stridis-enheterna plundrar å bränner ner arrisdonment så att Paris mer å mer förgörs och det slutar med ett crescendo av undergång och ”doom” om inte ”byn” med hufudstadens ståthållare i spetsen lyckas hålla gatorna fria från oroligheter och alla sen lever harmoni&lycka resten av livet…

Attachments

• IMG_0164.jpeg
    IMG_0164.jpeg
    59.4 KB · Views: 1
@Feuflux jag undrar lite vad som händer om en spelare ”bara står kvar i sitt arrondissement”, särskilt kring demagog och agitator-rollerna? Det är förstås avsiktligt att de då tar ut varandra vad ”rang” beträffar?

En soldat som står kvar kommer ju inte gå att putta ut med andras soldster, men häroldar och kardinalsgarden kan göra att de inte har mest inflytande (dvs arrondisse.entet blir vitt) och då är det ju dumt att låta dem stå kvar.

Det är töntigt att fundera på regelmekaniken innan spelet har startat.

Eller… olivgrönt! Lagrar av bildad välvilja eller en solig backe i grekland med ett glas retsina och grillad halloumi. Ameh håll i mig va fint!
Sist var jag grön men det är en väldigt töntig färg
hmmm..

Röst: @Basenanji
Jag tror inte han är ulv men undanber mig en töntig by

Back