Varulv [Anmälan] - Konspiratörer och konspirationsteoretiker

Vimes

Gallerix
I ett mörklagt styrelserum, i den högsta byggnaden i den största staden, slår de sig ner runt ett bord av mörkt ekträ. De lägger ut planerna, snurrar hjulen och låter kuggarna gripa i varandra. De flyttar en pjäs hit. Och en annan pjäs dit. De installerar regeringar, och fäller andra. De lyfter fram framgångsrika popartister, samtidigt som dom sprejar himlarna fulla av chem-trails. Dom fyller vattenreserverna med flour och kommunicerar med sina Alien overlords via telepati (antagligen via en hemlig bas på baksidan av månen). Dom styr ditt liv, din mammas och dina barns liv. Om du blir avskedad - eller befodrad! - är det Dom som ligger bakom det.
Allt för att gynna Deras syften.

---

I årets juli-spel drabbar konspiratörer, ödlefolk klädda i människokött, samman med ståndaktiga konpsirationsteoretiker, beväpnade med mobilkamreror och YouTube-kanaler samman!

---

Varulvsspelet Konspiratörer och Konspirationsteoretiker är okonventionellt och semiöppet. Byborna (konspiratörerna som sitter och röker cigarr runt bordet av ekträ) och ulvarna (modiga konspirationsteoretiker som infiltrerat mötet, redo att publicera sina fynd med en skakig YouTube-film, med dramatisk musik) har - utöver de vanliga vinstkriterierna - vinstkriterier som går ut på att etablera New World Order eller Publicera en film som avslöjar konspirationen på YouTube. Varje runda kommer någon vara mötets ordförande och presentera ett paket - en samling åtgärder: en konspiration som ska iscensättas samt en eventuell uteslutning av någon från mötet (utröstning) - som de samlade ska rösta om. Konspiratörerna vill iscensätta tillräckligt många konspirationer för att nåt New World Order, samtidigt som konspirationsteoretikerna vill samla tillräckligt med EVIDENCE för att avslöja konspirationen!

---

Spelstart 14:e juli

Sista anmälningsdag 11:e juli

FAQ:

• Är det här ett varulvsspel? Ja, det tycker jag inte man kan ifrågasätta. MEN det hämtar inspiration från andra social deduction-spel som The Resistance.
  • Kan folk bli utröstade? Ja, men det är inte säkert att utröstning är på tapeten varje runda.
  • Nattmord då, finns det sådana? Ulvarna kan komma att låsa upp nattmord under spelets gång.
  • Siande och andra förmågor, hur blir det med dem? Det finns personliga förmågor i spelet, men ingen kommer ha en "siarroll" eller liknande.
  • Låter förvirrande, är inte det här spelet jättedolt? Nej. Det här är ganska brädspeligt. Det som är dolt är när och vilka förmågor ulvlaget låser upp. I övrigt är spelet helt öppet.
  • Det låter som att det här kan bli väldigt politiskt. Hur tänker du om det? Om du inte tror att ödelmän kontrollerar oss, att det finns en hemlig nazistbas på baksidan av månen eller att jorden är platt är det nog lugnt. Jag tycker att det är toppen att Varulvsspelsforumet inte är politiserat, och jag kommer undvika att referera konspirationsteorier som har något form av politisk dragning oavsett var på det politiska spektrat man är. Allt fluff kommer vara objektivt tramsigt.
  • Alright, men finns det något form av minimiantal av spelare? Jag hoppas på minst 10 pigga varulvsspelare, men blir vi 8 eller 7 så kommer jag lösa det.
  • Hur ser planeringen ut? Jag tänker 24 h-rundor som standard.
  • Borde jag anmäla mig? Det tycker jag!

Secret Hitler? Det lät lite som Secret Hitler.

Jag klädde ett år ut mig till konspirationsteoretiker foliehatt på halloween så jag är givetvis med. Ska se om jag hittar en bild på det.

🧐Verkar ju perfekt för mig…inte alls förvirrad, Varulvsspel MEN…, kanske utröstning, kanske nattmord, förmågor ja visst men inte Siare/Väktare…, objektiv tramsighet😱 huva, du har inte anmält dig än @vimes!… jag fattar nada men det löser sig nog bara några vettiga anmäler sig å styr upp det här…
tex @Hägerstrand @Brynolf

Ps: det finns väl en nazistisk ödlebas på den andra sidan av den platta månen?

Ok, så om jag fattar rätt:

KONSPIRATÖRERNA
är bybor, snela och fina. Men de är också läskiga typer som bestämmer allt i dolda styrelserum, manövrerande samhället genom illasinnade planer och sluga strategier?! De sprider chemtrails och har slutna ordenssällskap?

KONSPIRATIONSTEORETIKERNA
är ulvar, fula typer som försöker avslöja konspiratörerna med hemmagjorda YouTubekanaler och galna teorier om hur X och Y faktiskt bestämmer allt, fast i skymundan?

Är det korrekt uppfattat @Vimes?

Ok, så om jag fattar rätt:

KONSPIRATÖRERNA
är bybor, snela och fina. Men de är också läskiga typer som bestämmer allt i dolda styrelserum, manövrerande samhället genom illasinnade planer och sluga strategier?! De sprider chemtrails och har slutna ordenssällskap?

KONSPIRATIONSTEORETIKERNA
är ulvar, fula typer som försöker avslöja konspiratörerna med hemmagjorda YouTubekanaler och galna teorier om hur X och Y faktiskt bestämmer allt, fast i skymundan?

Är det korrekt uppfattat @Vimes?
Asså Basse bykramare; min ståndpunkt är att Varulvsspelarna är lirens rikta hjältar som trots vardagsliv och stress riskerar sin sinneshälsa och själ med allt ljugande i fåfängda förhoppningar om att vinna för den goda sakens skull. I kamp mot en stackars förvirrad by utan vett å sanns som gör allt i sin makt att anklaga varandra med påhopp och tjuvhugg och som mest kaosar. 👹

Jag blir så exalterad över nytt spel att jag inte ens kollar att jag kanske är på semestervandring då.

Meneeh preliminärt är jag fortfarande anmäld. Förhoppningsvis behöver jag inte avanmäla.
UlvHägern…jag har så dålig täckning här på semestervandringen…vilse…😭

Back