Varulv [Anmälan] - Konspiratörer och konspirationsteoretiker

Har hört mycket om den här grejen "varulvsspel", tänk om man kanske skulle försöka sig på att vara med. Spelstart måndagen sista semesterveckan och med en 3-månaders diktator i knäet som svepskäl om jag plötsligt måste gå under radarn. Räkna in mig :)
Grattis @Empiricus ! 😃😃😃

Har hört mycket om den här grejen "varulvsspel", tänk om man kanske skulle försöka sig på att vara med. Spelstart måndagen sista semesterveckan och med en 3-månaders diktator i knäet som svepskäl om jag plötsligt måste gå under radarn. Räkna in mig :)
Asså Emp…avslöjad av profilbilden redan i anmälningstråden… jag har två vilda 1-års-katter men tar inte det som skäl för lågflygning…🐈‍⬛🐈

Kul att du är tillbaka, och grattis!

Eftersom du direkt hoppade av när jag spelade mitt första spel och sen har hållit dig borta tolkar jag det som att du hatar mig djupt.

Hurra! och grattis!

Normalt sett brukar jag ha rätt lätt för regler men det här var rätt mastigt att förstå. Det klarnar säkert efter ett tag, men det kanske hade varit bra med något exempel på hur röstningen går till och utfallet?

Om det blir fler nej än ja t ex, flyttar inte ordförandeskapet på sig då?

Kan skriva ett exempel ikväll!

Angående ordförandeskapet är det något som inte är urskrivet i reglerna och något jag missat. Bra fångat. Om paketet inte röstas igenom slumpas ordförandeskapet ut till någon av dem som ännu inte haft det (och om alla kvarvarande haft det slumpas det helt fritt)

En annan fråga:

Kommer det utannonseras i tråden när ordföranden har låst paketet (även om inte innehållet utannonseras)?

Bra fråga. Jag vill säga nej eftersom jag inte kan lova att jag kommer ha hökögon på WRNU och helst vill undvika diskussioner i stil med "jag har låst paketet, men Vimes har kanske inte varit inloggad...". Å andra sidan gör ju det att det rationella är att vänta till en minut innan deadline med att låsa paketet (för att garantera att man får förmågan) och det blir lite töntigt.

Ska fundera och återkomma.

Bra frågor!

Tack för gratulationer, skönt med en egen dräggelfabrik i hemmet! :)

Kul att du är tillbaka, och grattis!

Eftersom du direkt hoppade av när jag spelade mitt första spel och sen har hållit dig borta tolkar jag det som att du hatar mig djupt.
Måste kanske vara så? Vi kan iallafall bordlägga konspirationen om att vi är samma person med olika konton som får betalt av Vimes för att fylla ut spel när det behövs. För det är ju inte sant. :)

Back