Jo, det går ju definitivt att tweaka antalet ulvar. Är inte med på hur storleken på jaktlaget spelar roll där dock? Vad är det du försöker designa bort / förbättra genom att minska antalet som går på jakt?Fundering: om vi inte har spelarunderlag för mer än 10-11 spelare igen, kan man inte skruva lite på upplägget för att få till ett längre spel? Med 2 ulvar blir det minst tre rundor till exempel (istället för 2 som senast). Då borde man minska jaktlaget till 3 spelare. Vad tror du @Sysp?
Jo, det går ju definitivt att tweaka antalet ulvar. Är inte med på hur storleken på jaktlaget spelar roll där dock? Vad är det du försöker designa bort / förbättra genom att minska antalet som går på jakt?
Så det inte riskerar att bli för tydligt vilka som är ulvar om 2 hamnar i laget skapligt tidigt, och nattmord uteblir...Eftersom jaktlaget nerfar nattmordet tänker jag att ett mindre jaktlag balanserar upp färre ulvar.
Så det inte riskerar att bli för tydligt vilka som är ulvar om 2 hamnar i laget skapligt tidigt, och nattmord uteblir...
EDIT: 2m, inte tre.... Alla ulvar helt enkelt
Egentligen tycker jag att alla ska få gå på jakt eller i allafall den som snajpar in sig sist…Eftersom jaktlaget nerfar nattmordet tänker jag att ett mindre jaktlag balanserar upp färre ulvar.
Vi får se om vi blir 10 igen, då går jag ner på två ulvar. Om vi blir 11+ tror jag vi kan köra på tre ulvar och reglerna som de ligger och få ut 4-5 rundors spel i alla fall. Orkar nog inte designa om senare rundors innehåll, de är rätt utformade för ett jaktlag på fyra.Eftersom jaktlaget nerfar nattmordet tänker jag att ett mindre jaktlag balanserar upp färre ulvar.
Räkna med att en del bybor spelar som ulvar också…Vi får se om vi blir 10 igen, då går jag ner på två ulvar. Om vi blir 11+ tror jag vi kan köra på tre ulvar och reglerna som de ligger och få ut 4-5 rundors spel i alla fall. Orkar nog inte designa om senare rundors innehåll, de är rätt utformade för ett jaktlag på fyra.
Ja du var grym på det sistRäkna med att en del bybor spelar som ulvar också…
Sidd och Octa, våra hedersulvar <3Räkna med att en del bybor spelar som ulvar också…