Nekromanti [Anmälan] Happy Birthday, Robot!

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Okej, så vilka är på att testa Daniel Solis rykande färska, innovativa spel Happy Birthday, Robot!? Jag tänker mig att vi är fyra som spelar; det känns lagom. Först till kvarn.

Eftersom den som är yngst börjar spelet, skriv er ålder. Jag är 25.

Rent praktiskt kommer tärningsslagen att ske hemma och skrivas in i inläggen. Det finns liksom inte mycket till poäng med att fuska i det här spelet.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,024
Location
Ereb Altor
Innan jag glatt ropar att jag är med så kan du väl kort säga lite om omfånget m.m. Jag har läst väldigt lite om spelet på SG, men inte tillräckligt för att veta vad jag ger mig in på. Så, hur ser upplägget ut?
 

Enhörning

Veteran
Joined
5 Jan 2009
Messages
45
Location
Se bild.
Jag vill vara med! Jag är 198 år. För jag vill inte börja. Vi gamla är inte så bra på att börja.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Hoppsan, Måns, det ser ut som att vi redan är fyra. Så kan det gå när man är försiktg. :gremsmile: Nästa gång, kanske?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Till övriga: Jag sätter igång i en ny tråd, helt enkelt. Jag får väl försöka uppfinna ett smart noteringssystem, också. Om vi behöver diskutera spelet, göra regelfrågor eller liknande, gör detta i den här tråden.

Det är viktigt, tycker jag, att lämna speltråden ren och fin.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Åh, och en sak till: Vi behöver veta hur vi "sitter" kring "bordet". Jag går efter anmälningsordning, så:

Genesis........................Den odödlige kejsaren
.
.
Mannen i skogen..........Enhörning

Ful bild, men ni fattar. Till vänster om mig sitter alltså kejsaren och till höger om mig Mannen i skogen. Är ni med? Efter att jag börjat meningen fyller alltså kejsaren på med ord för mina plus och Mannen för mina minus.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Öh, nu har Mannen i skogen postat som tvåa, istället för Den odödlige kejsaren. Antar att vi byter sittordning:

Genesis................Mannen i skogen
.
.
Kejsaren..............Enhörning
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,024
Location
Ereb Altor
Genesis said:
Hoppsan, Måns, det ser ut som att vi redan är fyra. Så kan det gå när man är försiktg. :gremsmile: Nästa gång, kanske?
Heh, det är lugnt. Jag tittar på istället. :gremsmile:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Hum, jag funderar på användningen av mynt. Som det går nu så är det svårt att hinna med att spendera mynt för att få en Storyteller att utvidga sin mening. Behöver vi en lösning på det?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Jag tror man får vara på hugget och begära utökning innan nästa spelare hinner göra något. :)

Om vi skall invänta att alla säger om de vill spendera mynt lär spelet sakta in fruktansvärt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Vems tur är det? Jag trodde det var Genesis, men han har ju postat i andra trådar idag men inte i spelet...
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Värre är det kanske med att köpa ord. Det ska man väl enligt reglerna göra i slutet av sin tur. I vårt fall skulle det väl innebära att man måste hinna göra det innan nästa spelare skriver sin nya basmening.
Men det kanske räcker med att man skriver att man köper ord innan det har blivit ens egen tur igen?

När det gäller att ge mynt tycker jag att kejsarns idé är bra - det gäller att vara på hugget. Det funkar nog.

- Mannen
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Köpa ord gör man väl i slutet av en runda? Alltså när alla gjort en tur? *Kollar reglerna* Jupp, så är det. Så efter att kejsarens tur är klar så tar vi paus tills alla hunnit köpa nya ord. Om man nu har vända mynt, vill säga.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Nu spelar det väl ingen större roll, men Kejsaren: hur kommer det sig att du har två Tails-mynt? Jag hittar inget som säger att mynt vänds när man ger bort dem.

Sedan tycker jag att det är synd att vi gick över till imperfekt, men det skulle kännas konstigt att byta tillbaka igen, så vi kör väl på såhär.
 
Top