Varulv [anmälan] Den Orimlige Åbäket

Brynolf

Ständigt DTF
Slutsemestrat! Dags att ulva igen.

Spelstart sön 16 augusti exempelvis. Eller veckan efter. Jag är inte lärare så jag vet inte när folk kan spela. Folk kanske är på semester fortfarande också, så man får väl se hur snabbt anmälningar trillar in. För min del kan vi börja redan 9/8 om folk råkar vara på hugget.

----------------

TLDR-upplägg (om någon inser redan nu att konceptet går att hacka, så, vifta vilt):

Ulvarna kan inte kommunicera med varandra, men om de ändå lyckas identifiera varandra så vinner de, typ.

-----------------

FLUFFET:

Professor Sven har uppfunnit ett jättebra knark, som alla bodybuilders vill åt. Det ger nämligen stora ådriga vader. Bieffekten är att man blir rasande. Men det kan förstås bodybuilders leva med.

Det är tyvärr lokal brist på doser i dagsläget. Så medlemmarna på SATS i Bålsta får rösta om vem som ska få vad-och-arg-knarket. Något som komplicerar saken lite är att ibland dem finns Bruce Banner, som kommer förvandlas till den orimlige Åbäket och förinta hela Bålsta på ett ohemult sätt om han får en dos. Ännu värre är att Professor Sven avskyr Bålsta och i hemlighet VILL ge knarket till Bruce.

--------------

Bruce och Sven räknas alltså som ULVAR. De känner inte till varandra och får inte kommunicera utanför speltråden.
- Sven har förmågan att ge knark till en spelare per runda. Den spelaren lämnar spelet för att gå till omklädningsrummet och ilsket beskåda sina nya stora ådriga vader (nattmord, alltså)
-Sven och Bruce vinner tillsammans om Sven lyckas ge knark till Bruce. Eller om de skulle bli minst lika många som de vanliga kroppsbyggarna.

De ordinära kroppsbyggarna på gymmet räknas som BYBOR. De vinner genom att rösta ut alla ulvar.

Alla får skicka ett hemligt brev till professor Sven under spelets gång. PMa SL så vidarebefordras breven anonymt.

Last edited:
Jag vill vara med, men går det att ordna så att jag är med utan att de andra vet om det? Så vi håller det lite low key, tills jag träder fram ur skuggorna för maximal dramatisk effekt när spelet hållt på en stund.

Jag är varken lärare eller en sån som har semester så jag kan när som.

Also, när jag var liten kallade min pappa mig för hulken, så chansen finns att jag är Sysps ulvpolare.

Men det är lugnt, för ni vet ändå inte om att jag är med förrän i R2.

Jag vill vara med, men går det att ordna så att jag är med utan att de andra vet om det? Så vi håller det lite low key, tills jag träder fram ur skuggorna för maximal dramatisk effekt när spelet hållt på en stund.

Jag är varken lärare eller en sån som har semester så jag kan när som.
Självklart, vi säger inget till de andra.

Jag är med. @Sysp får inte rösta på mig ich om han skriver nåt tjaskigt om mig så auto-vinner min fraktion.

EDIT: Eller hur @Brynolf ? Ellerhur?!?!?!

Klippte det redan nu:
Syns ju på fluffet redan nu att @Basenanji är bodybuilder, @Hägerstrand med de feta ådriga vaderna å den vredgade @Vimes här jobbar i skuggorna!
Sen är väl Professor Sven den därna pillertrillande drogliberala @StradhLestat.
Bor inte @Sysp i Bålsta förresten?
Du Basse som brukar åka pendeln genom Mälardalen har väl koll på detta med de olika stationer!
…tror nog alla är Ulvar å @Brynolf Det Orimlige Åbäket!

Fluffet är för övrigt officiell kanon. Jag har förankrat det med Disney, de älskade hur genomtänkt det är. Det kommer ett certifikat på posten snart.

Fluffet är för övrigt officiell kanon. Jag har förankrat det med Disney, de älskade hur genomtänkt det är. Det kommer ett certifikat på posten snart.
Jag tror du missförstått vad cease and desist betyder

Back