Nekromanti Anmäl ditt rollspel till "Rollspelslistan"

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Hej på er, alla rollspelsmakare!

Nu är det så att undertecknad (även känd som världens slöaste varg) hade tänkt göra en kraftansträngning och faktiskt uppdatera sin hemsida i helgen. Det innebär bland annat att jag behöver länkar till rollspelslistan. Självklart kommer jag att söka efter nya rollspel på internet men det skulle förstås underlätta om ni som har egna rollspel ville hjälpa till lite.

Så, har du ett rollspel (färdigskrivet) upplagt nånstans på internet, var vänlig skriv ett inlägg här, där du bifogar länken till rollspelet. Du kan också maila länken till skuggvargs.rollspel@vasteras.cc. Gör som ni behagar, jag blir glad bara jag får länkar av er. :gremlaugh:

Förhoppningsvis hinner jag med att uppdatera hemsidan och listan nu i helgen men hav tålamod med mig. Jag är blott en vanlig dödlig.

(Åtminstone är det vad jag vill att ni ska tro...)

/Skuggvarg
 

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
EAD

Jag har inte lagt upp det här rollspelet på någon sida. Jag har dock skickat in det hit till Rollspel.nu (ett antal andra saker också), men inget av dessa har lagts upp på sidan.

EAD hette egentligen TEIFTAPOD, men jag förkortade namnet. Hoppas att det uppskattas.

God Kväll
 

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
Rollespillene Pervo og Barbar

To små norske rollespill, gratis på nettstedet for rollespillet Fabula:

Pervo
http://www.fabula.no/pervo.html
Et hypervoldelig rollespill der spillederen kan få hevne seg på alle spillere han noensinne har vært snill med. En drøm for den som vil introdusere kristne til rollespill, særlig med det religiøse tillegget om Zader-Mazorgismen.

Barbar
http://www.fabula.no/barbar.html
Et spillederløst rollespill om barbarer med ganske begrenset språk, der også spillerne blir ganske begrenset i hva de kan kommunisere, blant annet fordi latterkulene gjør det vanskelig.

Begge spillene er laget av Tomas HV Mørkrid, norsk spillskaper og forfatter på 40 år som bor i en forstad til Oslo, med kone og to barn.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: EAD

Det skulle ju förstås hjälpa om du kunde lägga upp rollspelet nånstans på internet...eller banka lite på forumfolket så att de lägger upp ditt spel här på siten. Annars blir det svårt.

/Skuggvarg
 

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Re: EAD

Vem ska man snacka med ifall man vill ha sitt rollspel upplagt? Jag har ingen koll på forumfolket, om jag säger så.

Jag har ingen hemsida där jag kan lägga upp det här, så det går nog inte heller.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: EAD

Tja...det finns ju en del forumfolk att välja på men varför inte höra med högsta hönset själv? Alltså Gardener.
Annars kan du kanske prata med Azagthoth eller Arvidos...eller vem som helst som är administratör och har ett litet trevligt "a" vid sitt namn.

/Skuggvarg
 

walderik

Veteran
Joined
4 Mar 2002
Messages
140
Location
Jönköping
Re: EAD

Rollspel.nu lägger nog gärna upp ditt spel för allmän nedladdning. Här är en länk till en sida som beskriver hur man bär sig åt för att fixa det:
Rollspel.nu:s nedladdningsbara system

Till andra som letar fria rollspel, så kolla in rollspel.nu:s länklista till fler sådana. Om något saknas, så säg bara till, så klämmer jag dit det.
Fria system
 
Top