Läste just igenom denna tråd och skrattade högt när jag läste din och din frus replikskifte. Kan bara hålla med henne. Men det är ju det som gör det helt underbart med vår hobby.Jag tar detta här istället för i tråden om nya DoD då detta ska ses som ett knäppt love letter till ankor och inte som ett debattinlägg. Och det är inte menat att kasta skit på någon, utan visa hur knasiga vi alla är inte minst jag självMen när debatter om ankor eller inte ankor var som mest intensiv i den andra tråden skedde följande ordväxling med min fru:
HON: Älskling, kan du hjälpa mig med en sak?
JAG: Inte nu, jag håller på att diskutera något jätteviktigt på nätet!
HON: I det där rollspelsforumet?
JAG: Precis! Det är jätteviktigt så jag vill helst inte bli störd.
HON: Vad diskuterar ni då?
JAG: Vi diskuterar om det borde finnas humanoida ankor i ett kommande fantasyspel!
*tystnad*
HON: Alltså, ni är ju sjuka i huset!
![]()
Fick omedelbar inspiration till min nästa DoD-karaktär.
Skulle vilja informera om Karlstad baserade Irrbloss miniatures. De gör bl.a. ankfigurer
Låter som ett klockrent konventsäventyr.Jag drömde följande dröm inatt:
I staden i norr där jag bodde fanns en betydande ank-koloni, och när en serie mord skedde föll så småningom misstankarna på en hemlig ank-grupp som (lustigt nog) i drömmen hette RhabdoRana. Vi (jag var en av poliserna) tog in en av de misstänkta ankorna, men denne löstes snabbt ut genom olika former av politisk påtryckning. Vi fick veta av högre instans att detta spår gjorde vi bäst i att släppa.
Några av oss fortsatte dock – rättvisan skall segra! Då kom en CD-Rom med en film. Denna föreställde en datoranimerad anka som med gällt och med mycket hotfullt tonfall och många yviga gester förde fram följande budskap: ”Människan skall inte yvas över sina segrar över RhabdoRana, ty för varje sådan seger tar RabdoRana sin hämnd”. Den sista frasen åtföljdes av att ankan med fingret drog ett snitt över sin hals, ett tydligt dödshot. Sedan kom en fetad text: DON´T FUCK WITH THE DUCK!
Fotnot: Det ankan sa är, om en byter ut ”RhabdoRana” mot ”naturen”, ett direkt citat ev Friedrich Engels, Karl Marx parhäst vid tillkomsten av Det kommunistiska manifestet.