Anktråden

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Jag kommer sitta skruva på mig under middagen ikväll, och inte riktigt veta hur jag ska lägga fram detta. Det kommer nog sluta såhär:

"Vad är det som tynger dig älskling? Jag ser att du går runt och grubblar och sluter dig. Du kan berätta allt för mig"
"Äh, det är inget, det är bara det att..."
"Ja?"
"Nej, inget. Vi tar det sen"
"Berätta nu, annars blir jag orolig!"
"Ja, alltså, det är en grej på nätet..."
"Är det bilder på barnen? Är det nått med ditt jobb igen?"
"Nej, alltså... Det är ankor..."
"Ankor?"
"Ja, alltså rollspelsankor. Det är en som säger att de inte får vara med."
"Jösses....Okej...Vadå inte vara med. Ni spelar väl väl inte med ankor"
"Nej alltså, det finns olika typer av ankor. Krigare, köpmän..."
"På riktigt, lägg ner. Du får ta disken. Jag ska gå ut med hunden!"
"Men vad tycker du? Ska de vara med?"
"Jag skiter i dina jävla ankor!"
"Men...du ville ju att jag skulle..." *dörr slås igen* "...berätta...om ankorna"

;)
Aldrig att du hade pratat Ankor med din fru.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
"Mycket av det sena nittiotalets reaktion mot rollspel berodde på anklajvarna. Med sina lösnäbbar och falskstjärtar blev de för många äldre ett oävet inslag i kvällslivet, där de tjattrade och kvackade i sina egna rollspelsäventyr. För många framstod de som hotfulla och aggressiva, men inom ank-klanerna fanns en tät sammanhållning. De kunde ofta hittas på de stora städernas caféer och samlingslokaler, och bildade en egen sub-kultur, besatt av den mest subversiva och utmanande av alla populärkulturella ikoner - Ankan."
Det där är en missuppfattning. Det var inte ankor på stan på nittiotalet; det var fasaner. Och visst kunde de bli lite stökiga, men de försökte faktiskt hjälpa till.

1635525764915.png1635525746565.png
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Fin bearbetning av originalet från Sinkadus nr 3! Molnen och vattnet har fått mer liv. Jag kommer ihåg när jag köpte detta nummer under mitt enda besök på Tradition i Stockholm. Tror att jag var 12-13 år och att numret hade legat ett år eller två (!) i butiken. Jag var väldigt intresserad av just Sinkadus av någon anledning som jag inte längre minns.
 
Last edited:

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Rasismen mot ankor måste få ett slut ty vi ankfrälsta stå icke längre ut.

Gammal som ung höj din näbb och sjung

We shall overcome , we shall overcome .

Bröder och systrar vi måste gemensamt stå upp mot mot ankismen som råder här på forumet.
 

Bastich

Veteran
Joined
7 Jul 2019
Messages
175
View attachment 7642
från Facebook


Tycker det känns lite dumt att vi har en massa människor och bara en representant från de övriga raserna. Kunde vi inte haft några till ankor i alla fall?
En representant? Hittar vargfolk, illerfolk, dvärg och minotaur. Saknar dock alv och råttfolk, såvida de inte är finurligt gömda ocj jag missar dem.
Oavsett så är det en grym bild. 😁👍
 
Top