Anktråden

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Jag har fått dille på att namnge alla ankor i Drakar och Demoner med tyskklingande namn. Varför vet jag inte, kanske för att det låter kul! Hittills har jag: hertiginnan Quäka von Golteenschnabel samt graf Aythyon von Entengruber och hans väpnare Eiermann.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Jag har fått dille på att namnge alla ankor i Drakar och Demoner med tyskklingande namn. Varför vet jag inte, kanske för att det låter kul! Hittills har jag: hertiginnan Quäka von Golteenschnabel samt graf Aythyon von Entengruber och hans väpnare Eiermann.
Det är märkligt vilka namn man tycker passar till ankor 😊 De senaste tre ankorna jag skapat har hetat Slatten (smeknamn), Theobald och Roth.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Ankorna i Ereb Altor har namn som: Cosimo, Baldo, Artemon, Hepatia, Rurba och Pilumentia (vilket är namn som återfinns även hos andra släkten i Erebosiska arkipelagen). Ankor annorstädes har andra namnkulturer.
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Jag har fått dille på att namnge alla ankor i Drakar och Demoner med tyskklingande namn. Varför vet jag inte, kanske för att det låter kul! Hittills har jag: hertiginnan Quäka von Golteenschnabel samt graf Aythyon von Entengruber och hans väpnare Eiermann.
Just ja, i min solokampanj till DoD heter en ankbard Vienna Sängerschnabel, ett namn jag är mycket nöjd med!
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,009
Några anknamn från Kalle Anka Pocket :
Gyllennäbb
Von Gååhs
Ankhjärta
D'Ancque
Af Kvacque
Näbbretko
Näbbersville
Anquirre
Näbblund
Andrik
Von Kvackenfeldt
Dessa är ju typiska vargman namn i min kampanj
 
Top