Nekromanti ANksidan kommer innan 20/12*

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
*förhoppningsvis

Nu vill jag skriva ett par rader om den mest inspiererande musiken som finns. Det är Dödspiano*, speciellt den med Neville Dickie. Ett måste att köpa, gärna på LP (man har inte så mycket till val). Speciellt låten "The Robin's return" är så hård!
Någon som håller med?

*A.K.A. Ragtime
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
håller med till 110%*

*i båda fallen...


Någon som håller med?

Ååhh, du skulle bara veta (vilket du iofs redan gör...), dödspiano ala 20-talet knäcker allt och lite till,
man kan helt enkelt inte sitta still,
när pianisterna drar en drill.


Jag säger bara en massa saker!;
Swanee River Boogie!
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
ni är ju inte riktigt friska

Varför lyssna på sådant? När det finns reggae, hiphop, raggamuffin, jazz, soul.. INGEN JÄVLA GAYPIANO.. Nu är jag sur... Manowar är faan i mig bättre än den skiten!!! /images/icons/mad.gif

Och när det kommer till sidan. Så tycker jag också det låter som en bra ide. Men då får vi jobba hårt grabbos.
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Re: ni är ju inte riktigt friska

Vad säger du?!
Manowar med sin mongomuskler kommer inte en i närheten av Neville Dickies piprökande!
Men, jag skulle gärna vilja höra en Manowarversion av "The Robin's return", men det skulle bli så fula pauser när de behöver spänna sig lite... :-/
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Visa från Utanmyra

"Ååhh, du skulle bara veta (vilket du iofs redan gör...), dödspiano ala 20-talet knäcker allt och lite till,
man kan helt enkelt inte sitta still,
när pianisterna drar en drill."


Har du hört Jan Johanssons Visa från Utanmyra? om inte så är det ett tips, finns inte mycket pianomusik som knäcker den, speciellt inte 20-tals musik./images/icons/wink.gif Låten hittar du på CDn Jan Johansson Folkvisor, som är en CD där man "lagt" in två LP-skivor, Jazz på svenska samt Jazz på ryska. CDn inhåller svenska respektive ryska folkvisor som fått ett lite jazzigare arr. Visa från Utanmyra låter dock mest Folkviseaktigt och är som klippt och skuren till Trudvangstämnigen.
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Re: Visa från Utanmyra

Ah, Jan Johansson, Sveriges motsvarighet till Neville Dickie!
Visa från Utanmyra, eller "O, tysta ensamhet" som visan egentligen heter är ju en dunderhöjdare!

Sedan finns ju hans CD "Musik i de fyra seklerna" där visan "Brännvin är mitt enda gull" finns med, där are we talking trudvangstämning!
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Re: håller med till 110%*

Skönt att veta att det finns vettigt folk här!
/images/icons/clown.gif

Robin
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Visa från Utanmyra

"Sedan finns ju hans CD "Musik i de fyra seklerna" där visan "Brännvin är mitt enda gull" finns med, där are we talking trudvangstämning!"

Den kände jag inte till, tack för tipset. Nu blir till att leta upp den imorgon på min lediga dag.
 
Top