Nekromanti Ankor?

G

Guest

Guest
Jag som är litet av en nybörjare på rollspel har köpt DoD v.6 och jag har haft mycket nöje av det. Så kom det sig att en av mina polare började snacka om ankor i de tidigare versionerna. Det är ju grymt! Så om någon av er vet's kunde berätta lite om dom så kanske jag kunde implementera dom vårat spelande?

Ofeig

Warrior
Ah, ankor, DoDs yppersta maltkort, den bästa rasen (enligt mig naturligtvis, och som projektledare för ankprojektet är jag nog lite partisk) i hela spelet!

Men, som de flesta av oss vet så finns inte de med i v.6. Så, Magnus Seter (må ankgudarnas gunst lysa över honom) kokade ihop med några vänner den lilla foldern Ankor i Trudvang för de som vill veta sanningen om ankorna. Då denna lilla folder börjar bli lite inaktuell så håller ofeig@hotmail.com, kalcidis@hotmail.com och jonix.e@sweden.com på att sätta ihop en ankhemsida.

Den skall innehålla all fakta om ankor som man kan tänka sig att behöva under en kampanj (och mer troligtvis).

Vi har just nu som planer att sidan skall vara en kritisk granskning av 'Ankor i Trudvang' eftersom dokumentet är över 150 år gammalt och är skriven av en person som hade för mycket kontakt med människor, han hade helt enkelt inte en opartisk syn på det hela. Anksidan skall vara skriven av Ankor för människor!

Men, eftersom sidan inte riktigt är klar än, så välkommnar vi ALLA idéer och förslag! (Jonix hälsar att vi spånar som f-n just nu och vi behöver folk som hjälper till!)

Robin Rönnlund
Headmaster of Da Project

Obs!
'Ankor i Trudvang' kan laddas ner från <a href="http://www.bergting.com">Peter Bergtings hemsida</a>.

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

jonix

Warrior
tillägg... +tillägg =)

Eftersom ankor är så... "omtvistade", så bestämde vi oss för att skapa oss en helt egen (110% inofficiell) ö i trudvang, där ankorna härjar bäst de vill.
Ön är hittils lite mindre än Skåne, men storleken hinner väl både krympa och ökas ett par ggr till.
Vi valde att lägga ön en bra bit öster om de där tre öarna vid Ejland.
Ejland är ju för övrigt det enda område som har beskrivits ordentligt hittils, så det var ju egentligen ett naturligt val.

Man kan inte säga eller höra det för många gånger, men det är inte vi som skriver för er, utan ALLA som skriver för ALLAs skull, just Dina tankar, önskemål, funderingar har stor chans att påverka. Låt Ankorna i Trudvang bli en ras som ALLA ankdiggande DoD6-lirare tycker om (nåja, majoriteten iaf).

Det är lättare att ändra och pilla nu, än när det blir klart.

jonix -som hävdar att ankorna i trudvang blir bättre än alla jorges bestiarium tillsammans /images/icons/laugh.gif

Hmm, ser att Månadens krönika är uppdaterad... Jag tar tillbaka det jag sa, anksidan blir nog bara lika bra som hälften av alla jorges bestarium tillsammans...

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by jonix on 2001-08-20 23:53.</EM></FONT></P>

Sodivra

Champion
Ankor!

Hurra för ankor! Minns det gamla ordstävet:

Alla bra rollspel har med ankor

Okej, tillbaka till diskussionen:
Men, eftersom sidan inte riktigt är klar än, så välkommnar vi ALLA idéer och förslag! (Jonix hälsar att vi spånar som f-n just nu och vi behöver folk som hjälper till!)

Jag vill gärna spåna lite! Fast det är ju rätt svårt utan att veta vad ni tänkt er.. Kan ni dela med er av idéerna, eller ska det bli en överraskning?

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Nej! Jag vet...

...bruna, svarta och vita ankor ska det vara.....Minns med nostalgi de svarta piratankorna från mörelvidyn....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Delita Hyral

Veteran
Kolla dod-91, monster kitten...
Där kan man få en del coola uppslag samt
kopparhavets kapare...

- The crest of the black lion -

Heresy examiner: But you are lord Hyral, replacer of Baron Grims and leader of the black sheep knights, what are you doing here ?
Delita: Too bad youve seen me, now i cannot let you live...

Ofeig

Warrior
Re: Ankor!

Vi har tänkt att ha en frågestund på IRC för de som undrar hur lång vi kommit och har idéer och synpunkter. Denna lilla stund kommer att ske när intresset har vuxit sig så pass stort att folk kommer dit, de vi redan har haft hade cirkus noll besökare... Detta kanske beror på dålig reklam, jag vet inte...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Hygglo

Veteran
Har ni lyckats rita några snygga bilder till...

sidan än? Det behövs! En bild till varje anka, MINST!

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd

Sodivra

Champion

Vore det inte bättre att helt enkelt använda forumet?
Alla känner till det, man får tid att tänka över sina svar.. Alla forumets fördelar, också är det praktiskt! /images/icons/smile.gif

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Ofeig

Warrior

Det blir nog lite många inlägg, och dessutom vill vi gärna ha små snabela;n framför våra namn så att vi kan glänsa lite ;-)