Nekromanti Ankor

EREDON

Veteran
Joined
29 Jan 2003
Messages
53
Location
Tyringe
Hade man inte kunnat göra rasen anka?
Alla vill väl ha en fet anka med binderakkhammare och en stor rundsköld.
Jag tycker i alla fall att det hade varit coolt.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Hade man inte kunnat göra rasen anka?"

Det hade man säkert, men det är ingen som har kommit på tanken eftersom Eon inte är DoD. Men tycker du nu att ditt Mundana saknar ankor, gör en.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Själv skulle jag föredra en potatis/baconterrine och tranbärssås till ankan.

Mvh / Phelan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,910
Location
Barcelona
Alla vill väl ha en fet anka med binderakkhammare och en stor rundsköld.

Det ska vara en *fet* anka, i sådana fall, för såvitt jag vet så är binderakkhammaren ett tvåhandsvapen.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,910
Location
Barcelona
Snälla, snälla, SNÄLLA!

Försök bete er som folk!

"han förtjänar det" är vekrligen inget skäl att önska folks död.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Ankor och sådant.

Ankor är en sorts djur som man kan äta. Men man kan inte ha en som sin rollperson.

Det vore ju befängt!

/Duddmannen
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Ankor och sådant.

Jag har deltagit i ett spel där en av spelarkaraktärerna var en Dovhjort... så varför inte en anka?
 

Alven_Valdir

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
37
Location
Takalorr
ni är ganska tröga va??
en ankjävel
då hade ju eon helt flippat ur och blivit en djurpark eller nåt sånt skit..

ta inte åt er..det var bara ett ganska absurt inlägg
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Animorfa seriösa rollspel

"en ankjävel då hade ju eon helt flippat ur och blivit en djurpark eller nåt sånt skit.."

Jag har spelat humanoida ankor, katter, kaniner, vargar, lejon, älgar, björnar och till och med en känguru i diverse olika rollspel, med behållning. Trots detta har det huvudsakligen varit seriösa kampanjer som inte flippat ur.

En av de mer seriösa var en kort kampanj i det vetenskapligt tämligen korrekta rollspelet "Albedo RPG", som bygger på serierna Birthright och Erma Felna, EDF. Kampanjen handlade om fem rollpersoner från Konfederationens extraplanetära försvarsstyrkor - och eftersom Albedo är ett rollspel med animorfa huvudpersoner så var rollpersonerna en katt, en räv, ett lodjur, en hund och en häst - som satt som krigsfångar hos Oberoende kaninrepubliken. Det var en stillsam och mycket allvarlig kampanj om livet i ett fångläger. Dramat byggdes upp av att vi försökte gräva en tunnel för att fly från lägret, och kampanjen avslutades med att tunneln blev färdig, tre personer lyckades fly varav två blev infångade igen och summariskt avrättade som straff. Två rollpersoner (hästen och hunden) blev kvar i lägret tills kriget mellan Konfed och OKR tog slut.
 

Cain

Veteran
Joined
8 May 2003
Messages
6
Location
Töreboda
Re: Ankor och sådant.

Aldrig spelat Drakar & Demoner?? Där finns ju ankor och det är ju rejält ägigt att spela.
 

nicole

Warrior
Joined
19 Nov 2002
Messages
218
Location
Göteborg
Jag håller med Krille nedan. Vill du ha ankor i Mundana så gör en anka eller stjäl en från Drakar och Demoner.
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
ni är ganska tröga va??
en ankjävel
då hade ju eon helt flippat ur och blivit en djurpark eller nåt sånt skit..


Men Du accepterar minotaurer, vargmän (vulfen) och liknande?
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Sorry...

But he had it coming...

Du kan ju inte precis påstå att killen var seriös. Anka med binderakkhammare... (F.ö. saknar fåglar något bra skelett och skulle bara bryta armen...)

Nej, jag önskar ingens död (nåja, kanske några, men det hör inte hit), inte hans, men jag kan inte precis påstå att killen har särskilt mycket till respekt kvar hos mig, särskilt inte efter mitt lilla utspel om onödiga inlägg på Eonforumet...
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,358
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Varför inte en Mishiman eller Capitolier?

Vill du vara en Anka i Eon så var då det! Varför inte göra en Mishiman eller Capitolier med lyfali i Eon?

Nog med oseriöst prat! Tycker nog att hela ditt inlägg var ganska onödigt... Ingen här(i alla fall inte jag)bryr sig om du gör en anka eller inte...

Tzimisce
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Men hallå

Spela dovhjort?! Nu har det gått troll i systemet. Man ska väl ändå spela RIKTIGA varelser som Alver eller Kraggbarbarer?
:gremlaugh:

/Duddmannen
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Rasen anka finns faktiskt, men jag tvivlar på att den är intressant att spela med tanke på att den enbart kan säga "kvack". Inget annat.

Dessutom har den inga händer (den har vingar) & kan därför inte använda en yxa.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Håller med, ankor hade mycket väl kunna finnas med. Vad man bör tänka på när man lägger till saker, speciellt i en dockskåpsvärld som Mundana, är att det kan vara svårt att hålla kvar samma balans mellan olika element som i ursprunget (vadå, bor det helt plötsligt massor med ankor i Talon, sen närdå?). Dock kan man säkert placera dem någonstans där man har inte har så mycket koll, till exempel på de där öarna väster o mBlå havet. Jag blev faktiskt inspirerad att lägga upp lite speldata för ankor här...

STY -2
TÅL +1
RÖR +1
PER -2
PSY 0
VIL +2
BIL 0
SYN -1
HÖR 0

Längd/vikt
Män: STY+TÅL+3T6+110 cm/Längd-90 kg
Kvinnor: STY+TÅL+3T6+105 cm/Längd-90 kg

UK: (TÅL+VIL)/3

Vad sägs?
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Vad är koktiden då?

Mvh / Phelan, som inte vill ha ankor annat än på matbordet
 
Top