Nekromanti Ankan med de neddragna byxorna.

mishk

Veteran
Joined
12 Jan 2001
Messages
40
Location
arvika
Satt och spelade Drakar och Demoner 91:an häromdagen tillsammans med fem nyblivna spelare och en erfaren spelledare. Hade gjort mig en ny rollperson - [color:red] Gregorus Dumtarn, anka och kringresande spelare </font color=red> /images/icons/smile.gif - och befann mig på ett världshus i den diktatorstyrda /images/icons/king.gif staden Kur. En riddare (Kenny, som är helt exalterad över att spela rollspel för första gången) slår sig ner bredvid mig och beställer in en stor öl. Berättar för ankan som sitter bredvid honom att han lyckats lura sina kumpaner på hela bytet från en tidigare kupp (ganska tjuvaktig riddare, var tvungen att förklara för honom ett antal gånger att man borde rollspela en riddare med lite mer principer). Pengagalna jag nappar direkt och är i full färd med att lura honom att avslöja stället där han gömt pengarna då en stor fet äcklig stadsvakt träder in i rummet, får syn på mig och skriker:
-Du igen! Fattar du inte att ankor inte är välkomna här?! (Syftar på en tidigare incident vid stadsporten)./images/icons/shocked.gif
Vakten går fram till mig och lyfter upp mig och bär mig mot utgången. Jag lägger en välriktad spark i skrevet på honom, sliter mig loss och springer in bakom bardisken. Vakten som till slut återhämtar sig efter smärtan får syn på mitt tilltänkta offer och ser med en förvånad blick på honom, "Du med"! (känner igen honom från en tidigare incident på en numera nedbränd vingård). Vakten går fram till riddaren och greppar honom i nacken. Jag får panik då jag förstår att de pengar jag vädrat håller på att rinna mig ur händerna så jag springer ut och i ett försök att distrahera vakten säger jag till spelledaren:
-Jag drar ner byxorna!
Menar att jag ska dra ner mina byxor och moona för vakten/images/icons/sick.gif, men spelledaren missförtstår/images/icons/crazy.gif mig och säger roat:
-Okej du drar ner byxorna på vakten.
Riddaren fattar snabbt situationen och buttar omkull vakten och tillsammans springer vi ut från värdshuset. Några timmars spelande senare lämnar jag riddaren och hans kumpaner, något förkolnade i en nedbrunnen lada, med 150 guldmynt i säcken/images/icons/smile.gif.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Snyggt gjort....:) (NT)

/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Baggis, jag har moonat en drake i AD&D och överlevt.

Om jag minns rätt så höll de andra på att hacka på den och det fanns inget meningsfullt för mig att göra just då.
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Den slutgiltiga hämden!

Aaaah den slutgiltiga hämden man kan göra innan man står inför döden är att moona sin moståndare till vansine!
 
Top