Nekromanti Animerollspel någon ?

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
vet någon här var man kan köpa animerollspel ?
jag har iofs sett domionen tank police på sfbokhandeln men i övrigt inget mer, någon som vet något ? snälla hjälp en broder i nöd.. /images/icons/smile.gif

Linuxpower to the masses! You deserve nothing less than Linux !
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"vet någon här var man kan köpa animerollspel ?"

Från Guardians of Order, de som gör Dominion, kommer också Big Eyes Small Mouth (förkortas BESM), Sailormoon RPG, Tenchi Muyo RPG och Dragonball Z RPG. Samtliga bygger på samma regelsystem som man finner i BESM, TriStat-systemet.

Från R Talsorian kommer Bubblegum Crisis RPG och Mekton Z, båda baserade på Fuzion-reglerna.

Sen finns ju alltid Skymningshem och Västmark, som i alla fall har mangaaktiga illustrationer... /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Demonhunter X, från white-wolf var ganska animeinspirerat och ganska kul. Dock är det endast ett supplement, inte ett eget spel.

"When the DM laughs it is already to late"
 

Rufus

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
18
Location
Umeå/Skellefteå
Ett Sailormoon rollspel? Det har jag svårt att tänka mig vad det skall gå ut på. Ska man "Straffa folk... i månens namn!"? ;)

Tihihi.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Ett Sailormoon rollspel? Det har jag svårt att tänka mig vad det skall gå ut på.</I>

Samma sak som TV-serien - bekämpa ondskan, skydda de oskyldiga, ta reda på vad ondingarnas planer <I>egentligen</I> går ut på (som förmodligen har nåt uråldrigt kosmiskt samband med en själv eller nån man känner), trassla ut lite såpaintriger på vägen, förgör alt. omvänd den aktuella Ondskans Drottning under mängder av snyft och tårar - och se för allt i världen till att få tillbaks pojkvännen som hon har snott från en. ^_^

Mer exakt kan man spela karaktärerna från serien eller göra egna, man kan spela Scouts (Sailorhjältinnor) eller understödjande Knights (typ Maskerade Rosen), och köra olika kampanjer i seriens tre tidsperioder - dagens Tokyo, the Silver Millennium (för länge, länge sedan) eller Crystal Tokyos tid (3000-talet). Spelsystemet är rätt enkelt och elegant, och lämnar bra med möjligheter för att göra färgstarka karaktärer.

<I>Ska man "Straffa folk... i månens namn!"? ;)</I>

Så fort man slåss mot ondingar, givetvis.

--
Åke
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
är Sailormoon RPG klart värt att köpa då ifall man inte är så intresserad av serien ?
den går väl att titta på men man har ju annnat roligare för sig... /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid

Linuxpower to the masses! You deserve nothing less than Linux !
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>är Sailormoon RPG klart värt att köpa då ifall man inte är så intresserad av serien ?</I>

Um, ingen aning... Jag har lite svårt att relatera till frågan. ^_^
Spelet har iaf fått allmänt bra kritik för att ha lyckats överföra TV-seriens anda rätt bra. Det går också att läsa som en generell guide till Sailor Moon-universat -- fast faktadetaljerna bör tas med rätt mycket salt eftersom det är baserat på den amerikanska dubben.

--
Åke
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Alltså bör jag inte köpa det ? [NT]

Linuxpower to the masses! You deserve nothing less than Linux !
 
Top