Anime med "verkshöjd" - ge mig tips

Hm, min förmåga att minnas saker i allmänhet och sakers namn i synnerhet är sisådär, men här är några som jag uppskattat:

Le Chevalier D’Eon
Gunslinger Girl
Parasyte
Demon Slayer
Tokyo Revengers
Jujutsu Kaisen
Tokyo Ghoul
Dorohedoro

Kan absolut förekomma viss anime bullshit.

Några som jag missade att nämna:

Neon Genesis Evangelion
Full Metal Alchemist
Knights of Sidonia
Frieren

Legend of the Galactic Heroes.

Rymdopera med politiskt drama.

Originalet från 1988.

Legend of the Galactic Heroes: Die neue these.
En remake, fortfarande igång men puttrar på i långsam takt.

Legend of the Galactic Heroes är jättebra pågrund av sin massiva skala och sin på riktigt intressanta politik. Den centrala frågan om demokratins brister och styrkor, karaktärernas djupa motivationer och planerna från de båda sidorna för att utmanövrera varandra.

MEN

Om du inte vill behöva se hundra avsnitt är det helt fel serie. Jag skulle säga att du behöver se de första 28 avsnitten för att testa och alla 110 om du verkligen vill få upplevelsen. Men det är en Dune nivå berättelse.

...men alltså...hjälp en gammal man...vad menar ni med svenska inställningar? Jag streamar allt genom en apple-tv, misstänker att ni inte menar några inställningar där. Vilka inställningar ska jag ändra?

...men alltså...hjälp en gammal man...vad menar ni med svenska inställningar? Jag streamar allt genom en apple-tv, misstänker att ni inte menar några inställningar där. Vilka inställningar ska jag ändra?

Nu har jag ju redan mitt konto på engelska, eftersom jag generellt alltid har sånt på engelska, men detta är sökvägen till inställningen iaf i Netflix-windows app. Tror det är generellt för hela kontot och om du inte hittar det i din apple-tv tror jag du kan göra det i browser.

Account -> Edit Settings -> Languages -> Audio and subtitle languages

Då visas allt på netflix som inte har några undertexter på svenska om du exempelvis väljer engelska

Dessa finns tillgängliga på Netflix i skrivande stund:

Death Note
Blue Period
Mononoke
Shirobako

Om jag även inkluderar sånt som är himla sevärt vill jag även slå ett slag för:

Scott Pilgrim Takes Off
One Punch Man
Romantic Killer
Jojos Bizarre Adventure Phantom Blood (första säsongen räcker)
Kaiji (första säsongen räcker)

Account -> Edit Settings -> Languages -> Audio and subtitle languages
Även om jag kryssat i engelska som föredraget språk på textning så fick jag inte det. Bytte jag språk så hittade jag Dan Da Dan. Fan, vad bisarrt. Kom även upp en notis om att Arcane var Emmy-nominerad nu när jag bytte språk till engelska i webbläsaren.

Back