Nekromanti Anima: Beyond Fantasy

nux

Veteran
Joined
22 Jul 2007
Messages
13
Location
Stockholm
Hej. Jag undrar om det finns någon som känner till Anima: Beyond Fantasy.
Skulle vara kul att diskutera det med någon, fram tills jag hittar någon att köra det med( om du är en sådan) och även efter såklart :gremgrin:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
LinuxNoFear said:
Hej. Jag undrar om det finns någon som känner till Anima: Beyond Fantasy.
Jag känner till det. Sen såg jag rollformuläret, och beslutade mig för att leta upp ett annat rollspel istället. Rollspel med fyrasidors allmän självdeklaration-rollformulär är såååå åttital. :gremgrin:
 

nux

Veteran
Joined
22 Jul 2007
Messages
13
Location
Stockholm
Hmm. Kanske det. Men man(jag:gremgrin:) använder typ bara två av dem. Resten är typ bara för att fräscha upp minnet med då och då. Man skulle kunna reducera det till 3 sidor...
Jag tycker om den, fast jag har inte kört så mycket annat så jag vet inte.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jag följer en eller annan illustratör till spelet på dA, men har sedan länge insett att det inte alls är min kopp té. Om du mot förmodan inte hittat till den här snubben än (men du har ju tagit del av bildmaterialet på annat sätt redan då du spelar spelet) så har du en länk här!
Wen-M @ dA
 

nux

Veteran
Joined
22 Jul 2007
Messages
13
Location
Stockholm
Wow. Suck nej, det hade jag inte sett. Tack för länken. Ger mycket inspiration till nya karaktärer. Dock är mycket av "Sci-Fi" tekniken väldigt svår att komma åt i Anima, vad jag har förstått. I alla fall enligt grund iden, men inget säger ju att man inte kan ändra :gremgrin:
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Jag köpte spelet för sisådär ett halvår sedan, och har kämpat sedan dess med att hitta någon som vill spela det. Till slut lyckades jag hitta tre (icke-rollspelare) som kunde tänka sig att testa, så nu har vi gjort karaktärer (en Mentalist, en Technician, en Freelancer) och ska köra igång om en vecka eller två.
Jag tycker det är ett grymt bra spel, av det jag läst. Karaktärsbladen må vara röriga som fan, men det finns folk som gjort om dem så att de är bättre och allt inte ligger huller om buller. Istället för fyra blad behöver man nu oftast tre - två om man kör utan vare sig Ki, Psychic eller Magi.
Men som sagt, jag tycker det är bra, och det finns ett bra forum för det också (FFGs forum duger, men http://cipher-studios.com/AnimaBB/) är bättre. Check it out.

Har också kortspelet, både grundboxen och expansionen.
Och väntar nu fasligt mycket på att första boken utöver grundboken (tillbaka till RPG) ska komma på posten, beställde den från The US för någon vecka sedan eller så.
 
Top